Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at flere av dere sliter med smerter under høyre bryst, evt også bakover på høyre side. Jeg plages også mye med dette, kan bl.a. ikke bruke BH. Samme var tilfelle ved sist svangerskap, legen hadde ingen forklaring.

Er det noen som har fått noen forklaring/forslag til forklaring på dette fenomenet? Noen skrev at dette hadde noe med svangerskapsforgiftning å gjøre, noen som vet noe om det? Har noen kommet frem til metoder/midler som hjelper?

Ikke for at problemet er så stort at jeg ikke overlever, men kombinert med bekkeløsning som nærmest har invalidisert meg hadde det vørt deilig å kunne fjerne ett problem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en del smerter under høyre bryst, men det er fordi bayen ligger med føttene der og presser ribbena mine utover..

Skrevet

Mulig det kan være magesyre, det kan gjøre innmari vondt!!

Det var det hos meg, jeg trodde det var noe veldig galt, men så sa både jordmor og lege at det med magesyre kan være veldig smertefullt.

Den lukkemuskelen som vi har i mellomgulvet, den er mye slappere nå når man er gravid...så magesyra blir presset oppover...

Det kan også være der morkaka er festet og hvis barnet har sparket veldig mye der... Jeg har et sånn punkt også, å det er forferdelig vondt til tider, kjennes ut som jeg har et stort åpent sår, blir veldig mye verre når magen strammer seg... Greier liksom ikke rette meg helt opp da, føler det er noe som strammer veldig... Det kan danne seg sånne muskelknuter å sånt der også sa legen til meg da...

Men det er vel ingen fasit på noe......:))

Skrevet

Åååå..kjenner meg igjen, det er veldig plagsomt. Jeg slet mye med dette i forrige svangerskap og litt i dette!

legen min sier at det er livmora som presser på fordøyelses..et eller annet, og det føles som en svuklmende boble..!

Var ikke noe man kunne gjøre med det.. Nå får jeg det med en gang jeg leger meg på høyre siden, så det er blitt en uaktuell sovestilling for meg..

Godt det snart er over - to uker igjen;-)

lykke til, håper du blir kvitt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...