Gå til innhold

noen her inne som har erfaring med Minifom til babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på å gi det til poden vår fordi han sliter veldig med mye luft som virkelig gjør vondt for ham. Han kan vel ikke kalles et kolikk barn, for han gråter ikke timer i strekk. Men han har hver eneste dag runde eller tre hvor han sutrer, trykker å ikke få luften ut. Noen har inne som har erfaring med preparatet? Har ikke lyst til å gi ham noe som kan forstyrre tarmenes naturlige utvikling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte det leeeenge. Gikk helt fint. Hjalp litt på luften.

Skrevet

Har prøvd, uten at jeg syns det hadde kjempeeffekt. Men nå har de visst forresten funnet ut at det ikke er bra å gi det til småtassene....

Skrevet

åhh vet du hvorfor?

Skrevet

hmm, nei.... Husker ikke. Skal se om jeg finner det....

Skrevet

Statens legemiddelverk fraråder inntil videre ukritisk og langvarig bruk av legemiddelet Miniform. Miniform inneholder konserveringsmidlene propyl- og butylparaben som har vist hormonforstyrrende effekter i dyreforsøk.

Henta fra f&b s. 17 nr.6

Skrevet

Takk! Hva er F & B?

Skrevet

Foreldre og barn ...riktig

Skrevet

Skulle ikke miniform tas av markedet?

Var ihvertfall diskusjon rundt dette siden det inneholdt noe som ikke var lov å ha i ting til barn.

Skrevet

hm...jeg fikk ihvertfall kjøpt det på elefant apoteket i går

Skrevet

Vi bruker det til gutten vår. Synes det hjelper ham veldig.

Har aldri lest noe annet sted enn her inne at det skulle/skal taes av markedet, så inntil videre regner jeg det for å være bare oppspinn og rykter.

(At det advares mot ukritisk bruk er ikke det samme som at det ikke bør brukes i det hele tatt. )

Skrevet

Har du prøvd å kutte ut melkeprodukter i kosten din?

Skrevet

Det stod i VG for noen uker tilbake, (på en hel side) at minofom er hormonforstyrrende. Bruk sukkervann, det hjalp oss. =)

Skrevet

Minifom har vært på markedet i mange år. Vi brukte det til jenta vår og det hjalp henne masse. Ble kvitt magevondte. Du kan jo bruke det, men ikke overdrevent kanskje. Vi brukte det først ca 3 ganger daglig så trappet vi ned til 1 gang på kvelden.Prøvde å kutte det helt ut en stund, men da fikk hun vondt igjen. så vi bare begynte på igjen. Gjorde dette i 1 1/2 mnd.

Skrevet

Det hjalp en del for størstejenta her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...