Gå til innhold

Dere som har vært i Paris...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og funderer på en tur.... Hvordan er hotellstandarden? Hvis jeg f.eks. bestiller 2 stjerner, hva kan jeg forvente? Er hotell i Paris forholdsvis dyrt? Hva kan dere anbefale hvis vi drar på en sånn tur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har vært der?

Skrevet

Jeg og en kamerat dro for halvannet år siden til Paris og reiste på billig budsjett. Vi tok det billigste hotellet vi fant:

Comfort Hotel Sacre Coeur (1 stjerne!!)

Det var over all forventning..jeg trodde ikke det skulle være noe hotell der siden det var så billig og vi hadde betalt på forhånd. Tror vi betalte ca 150 kr natta per pers Med frokost.

Hotellet har ikke fine fasiliteter, men rommene var fine. Det ligger idyllisk til...noen gater fra moulin rouge, sacre cour og herlig montmartre.

Stå opp tidlig om morgningen og snakk med lokalbefolkningen som åpner de små delikatesse butikkene sine.

Jeg ligger gjerne der igjen om jeg skal oppleve Paris, og bo billig!

God tur!

Skrevet

Takk:) det var eget bad og sånt? Var liksom så himla billig:)

Skrevet

Har bodd på hotell i Paris to ganger. Ene gangen var hotell ibis som er en hotellkjede. Blir vel som scandic tror jeg. Andre gangen lå vi på et ettstjerners hotell med felles dusj på gangen. Var på interrail så syntes det var helt greit, men ganske nedslitt. Betalte 30 euro for rommet på det siste stedet. Hotell Ibis husker jeg ikke, men de har vel nettside tror jeg...

Skrevet

Jo, eget flislagt bad. Tv og alt var bra!

Det var et svært trangt hotel...dvs vanskelig å gå opp trappene med koffert, ingen heis..er nok en av grunnene til at det var bare 1 stjerne. Gå inn og se på nett sidene.

Skrevet

Frokosten var ikke som hjemme...men croissanter og knekkebrød gikk ned:-) Mye god drikke mener jeg å huske. Ellers er det nesten koseligere å gå til alle de koselige cafeene og spise lunsj.

Vi hadde rom i 2 etg som vente ut mot gaten. jeg satt masse i vinduet og så på alt livet som var utenfor. Det var kort vei til bane og vi brukte aldri penger på taxi.

Dessuten var ikke maten så dyr som alle hadde sagt til meg. Nesten alle steder hadde de billige dagens tre-retters om man ikke er kresen!! 10 euro.

Skrevet

Takk skal du ha:) Hadde ikke tenkt å blakke meg på dette, men en viss standard må vi vel ha.... Flere?

Skrevet

Tror vi bestilte hotell via hotels.com (i allefall en nettside). Der fikk vi se bilder av de forskjellige hotellene. Vi bodde litt utenfor Paris, men nært metroen så det var ikke noe problem.

Men skal dere reise med barn?

Paris er ikke særlig tilrettelagt for vogn, få heiser til Metroen (mye bæring på vogn), smale fortau og biler som kjører fort. Synes det var litt slitsomt med barn. Men vi tok turen innom Disney Land og det synes lillegutt var artig.

Skrevet

Takk for svar alle, vil gjerne ha flere:)

Nei, vi skal ikke reise med barn, har vel egentlig tenkt dette som en overraskelse til mannen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...