Gå til innhold

Fødselshistorien min..(Ganske sen og lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja..Jeg har ikke skrevet no fødselshistorie før,men kan jo prøve da..

17 april ble jeg inn lagt etter mange måneder ut og inn av sykehuset..da ble jeg innlagt med svangerskapsforgiftning..hadde 4+ på proteiner og 170/120 bt..(på det meste)

onsdag 18 ble jeg undersøkt,,de sa jeg var moden og hadde en liten åpning(1cm kanskje),så de strippet og tøyde litt..torsdag strippet de og tøyde til 3cm..etter det merket jeg mye tak og det var 10min mellom en god stund,men skjedde ikke no mer..svangerskapsforigfninga begynnte å blir litt værre..så de mente at de ville sette meg igang i helgen eller uka etter,om ikke noe hadde skjedd før det..

fredag 20 april kom legene på legevisitt 11.30 og det første de sa var: vi vil sette deg igang i dag!!! WOW!!jeg fikk litt av et sjokk da,var ikke foberedt kan man si..hehe..men jeg var kjempe glad og lettet..men i det siste hadde jeg tenkt mye over at jeg ville ha ks..redd for at noe skulle skje med mine to små..ganske vanlig at den siste som skal ut får litt problemer og at det ofte ender med både fødsel og ks..det ville jeg ikke..så jeg fortalte dette og vi satt og snakket sammen..tårene mine trillet litt,men fikk masse støtte..de ville såklart at jeg skulle føde vanlig og at det ville være lett for meg siden jeg er så høy (179cm)..ville veldig gjerne føde selv,men var ganske sliten av alle murringene i to dager,svangerskapsforgiftninga og all den sykehus tiden de siste månedene..så var rett og slett usikker på om jeg hadde krefter nok..legene bestemmte seg for å ta en ul for å titte på de små ang hvor store de var osv..så de gikk for å hente det nye ul apparatet (så stolte)..jeg ble da prøvekanin på det..hehe..vel,de bestemmte seg for å gå å snakke litt om dette med ks..

etter 15min kommer en jordmor trillene på en vogn og jeg lurte fælt på om det var mat allerede..hehe..men neida,hun skulle gjøre meg istand til ks..da fikk jeg ett skjokk igjen,det var jo ingen hos meg,jeg var alene..kl avr da 13.00 og kl 13.00 skulle samboer i møte med non veldig viktige folk..jeg ringte han og da hadde han akk parkert og skulle gå inn..han gikk inn til de og sa (er litt morro c) : "Nå skal dere få være med på et møte dere aldri har vært med på før,han introduserte seg selv og sa at jeg lå klar og at han skulle bli tvillingpappa hvert øyeblikk"..hehe..De gratulerte han og sendte han avgårde..tihi..

da var han hos med ca 13.15 og da ble jeg trillet dit jeg skulle,så kom det masse folk og snakket med oss om hvordan dette kom til å bli osv..ca 13.25 var vi inne og igang..det var to som opererte,anestesilege,2 jordmødre,1 student,barneleger og mange andre leger..ganske fullt rom ja..!!

jeg fikk spinalbedøvelse(merket bare lite stikk) og plutselig var jeg bedøvet fra ribbena og ned..vemmelig..klarte ikke å puste dype tak og det var helt fælt..fikk surstoff i nesa så det hjalp bitte litt..ble åsså drit tørr i munn..hehe..men de satt igang og skjærte og stod i..samboer satt ved siden av å snakket med meg..kom mye rare lyder så vi snakket litt høyt innnimellom..=) jeg kjente de romsterte,dro og dyttet fæææælt i magen..nesten så jeg veltet av bordet der..

etter mye dytting og slurping med "støvesuger" i fostervannet kom lille Vilde til verden 14.01 (2450gr,46cm)..de løp rett ut på "gangen" til jm og legene..14.02 kom lille Linnea til verden (2335gr,46cm).. 2 PERFEKTE JENTER!!! etter en liten stund kom jordmora bort til meg med Vilde så jeg fikk susset henne hadet,så henne ikke så godt,men kjente ansiktet mot mitt..deilig..Linnea hadde problemer med pusten pga våte lunger så hun ble tatt med rett inn på nyfødt intensiv,Vilde kom etter hun åsså..

der ble de lagt i kyvøse og Linnea fikk c-pap.. de lå med dette i 4t ca før de ble lagt over i deilig varmeseng..

jeg ble lappet sammen og trillet inn på observasjon hvor jeg skulle ligge et par timer,men det ble alså litt over ett døgn i stedet!!!!!!! hadde alt for høyt bt til at de ville sleppe meg ut derfra..så der lå jeg da,sliten trøtt og trist..alene..!!!ville jo ha jentene hos meg..

så idag for 3mnd siden så jeg de for alle første gang..da var de 1dag gammle..vakkre jentene mine..

hadde mye trøbbel med såret +++ men ble skrevet ut av sykehuset etter 6 dager og jentene ble skrevet ut etter 3 uker..

DET VAR VERDT ALT!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nydelig historie maria!

Har jo hørt deler av den før, men kjekt å få lese hele!

Bedre sent enn aldri=)

Klem

Skrevet

En kjempe flott historie.

Gratulerer så mye med småjentene dine ;o)

Skrevet

Gratulerer så masse med små tullene=) må være helt utrolig og få TO=)

Skrevet

kjempe fin historie :))

er de eneggede tvillinger ?? ;

Skrevet

takker..kine: nei,de er nok toegga..ser godt forskjell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...