Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir ikke enige, så kanskje dere kan hjelpe:

 

Her vi bor er vi mange fra samme familie/omgangskrets. I går kveld gikk et ektepar innom til en nabo klokka 23 (de hadde sett i vinduet at kona i huset var oppe). Man ringer ikke på hos hverandre her, så de gikk bare rett inn. Og vel inne sier kona i huset: Mannen min har lagt seg.

 

Så er det store spørsmålet: Burde hun vekke han?

 

Jeg mener nei: Gjester som ikke kan komme før klokka elleve om kvelden, får heller komme igjen en dag vertskapet er våkne. Mannen min mener deriomot at får man besøk, ja så får man besøk. Det er jo tross alt ferie.

 

Hva mener dere? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hæ?? ikke noe å lure på det da, hun burde jo selvfølgelig ikke ha vekket ham. Er uhøflig å bare gå inn til folk kl 23 om kvelden.

Skrevet

Ja, det kan du si. Men det er litt sånn folk er her. Jeg ville aldri ha gjor det, men kanskje menn ser annerledes på det.

Skrevet

Det er forsåvidt greit å stikke innom så sent, så lenge det er vanlig der dere bor, og alle gjør det.

Men synes absolutt ikke at mannen skulle blitt vekket. Gjestene burde heller gått igjen da, synes jeg. Og heller kommet tilbake en annen dag når begge var våkne.

Skrevet

ja altså, mener fint og bra med godt sosialt liv med gode venner og naboer, men de som kommer kl 23 kan jo si "er dere våken? opptatt? passer det at vi kommer inn litt nå..?"

 

:-)

 

Hadde selv en nabo som kom til oss i tide og utide, fryyyktelig plagsomt. Var kjekt en liten stund, men så ble det plagsomt. Han hadde ikke vett til å gå heller, og vi ville ikke be han gå...En gang toppet det seg virkelig, kl 4 om natten, og han spurte om vi skulle sette på den dvd...!! Da reiste jeg meg og ropte "nei, er du helt dum, klokken er 4 om natten og ungen våkner om 3 timer! kom deg hjem, vi skal legge oss" hehe...etter dette var han mer forsiktig med å komme. Han er ungkar da..

Skrevet

Jeg hadde aldri vekket mannen min. Jeg forstår at det er vanskelig på slike småsteder, men en enkel ting kan jo være å begynne å låse ytterdøren når du synes at det blir forsent med besøk. På den måten kan man jo si hvis noen skulle komme på døren; du, jeg var akkurat på vei i seng, men vi kan jo ha det tilgode. Eller noe i den dur.

Skrevet

Bor dere i nord? hehe..

 

Min stebestemor var slik (utenfor Harstad).

Hun gikk til naboen rundt midnatt for å hente noe greier og ble ofte sittende å skravle.

 

Men nei.. jeg syntes ikke man skal vekke folk som er fornuftige og legger seg i rimelig tid.

Skrevet

Låse døra - godt og åpenbart poeng. Nesten pinlig å ikke ha kommet på det selv - hehe.

Skrevet

Man vekker selvfølgelig ikke mannen, det man gjør når man får vite det er å gå hjem..... dessuten besøker man ikke venner kl 23 på kvelden.

Skrevet

Det er uhøflig å komme kl. 23. Vil en absolutt på besøk da får en høre om det passer først. Hadde låst døren om jeg bodde i det nabolaget.

Skrevet

hadde jeg kommet på besøk til noen, og den ene hadde lagt seg. da hadde jeg beklaget og snudd å gått hjem... men her jeg bor er det ikke vanlig å gå besøk så seint da.... alle er forskjellig.... :o)

Skrevet

Hvis dette hadde vært avtalt på forhånd, så greit... men, du går da ikke på besøk til noen kl 2300 på kvelden. Hadde ikke vekket mannen min iallefall.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hadde ikke engang vekket ham om de kom kl 16!

Skrevet

Stygt uhøflig å komme på besøk klokka 23 på kvelden....

For noen dårlige antenner æ gett....

Skrevet

Nei, hadde så absolutt ikke vekket han! Det får da være måte på. Og hvis det virkelig er sånn at folk bare går rett inn uansett tid på døgnet, ja da hadde jeg låst døra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...