Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Om noen har bekymringer/mistanker ang en person her, men ikke kjenner personens identitet, kan dib gi ut opplysninger man ga når man registrerte seg her da?
prekæs Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Akkurat det lurer jeg på i en annen sammenheng. Mener slike som "roper om hjelp" i forbindelse med psykiske problem, ønske om selvmord osv. Hva gjøres egentlig da?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Moderator tar kontakt med vedkomne det gjelder, gir ikke ut info til brukere.
Gjest -<<- Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Nei, ikke til barnevernet. Politiet er den eneste instansen som kan kreve denslags opplysninger utlevert fra moderator/ansvarlig redaktør, og så vidt jeg husker må det da foreligge så og så sterk mistanke om kriminell handling med strafferamme på over en viss tid, muligens to år. Serverne må dessuten befinne seg under norsk jurisdiksjon for at redaktøren skal være nødt til å etterleve kravet, innbiller jeg meg. (Det er mulig redaktør/moderator kan gi fra seg opplysninger etter eget ønske, jeg har ikke finlest vilkårene for bruk - men de kan i hvert fall ikke tvinges til det under andre forutsetninger enn ovenfor).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå