Gå til innhold

Noen som har opplevd urinveisinfeksjon hos baby?(jente)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om gullet mitt kan ha fått urinveisinfeksjon!

Et par dager har det luktet ganske rart av bleiene hennes (ok, merkelig beskrivelse ; men den lukten minnet meg om en sånn limstift vi hadde på barneskolen, som vi pleide å lukte/spise litt på :P )

I dag morrest hadde hun litt hvitt utflodaktig mellom kjønnsleppene, og rykket litt av ubehag el smerte da jeg prøvde og vaske litt forsiktig mellom der.. Stakkars gullet mitt..

Hadde jeg bare tenkt på det i går når HS hadde åpent.. Er det grunn til å ringe legevakt eller kan jeg vente til mandag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville levert en urinprøve hos legevakta jeg, det er veldig fort gjort å ta en urinstix. Men da må du kjøpe urinpose da..

Skrevet

Ene jenta mi hadde urinveisinfeksjon da hun var ca 10mndr. Merket det først ved at hun hadde feber (ca 39) i 3-4 dager. Hun var ellers i fin form og hadde ikke vondt. Husker at hun ikke var antydning til forkjøla så feberen måtte skyldes "noe annet". 4. dagen luktet det "råttent" (litt fiskeaktig??) av bleia om morgenen. Tok urinprøve (brukte sånn pose som du får kjøpt på apoteket) og stakk innom legen med. Fikk beskjed om å starte med antibiotika umiddelbart.

Veldig greit å få stukket innom lege med urinprøve så du får avkreftet/bekreftet mistanken din. Men hvis ikke jenta di har feber tror jeg kanskje jeg ville styrt unna legevakten og ventet til mandag. (Men ikke alle får feber ved uvi da, så hvis du føler for det, kan du selvfølgelig ringe legevakta og høre hva de sier.)

Lykke til.

Skrevet

Hvis du mistenker uvi hadde jeg dratt på legevakta i dag. Det kan være rimelig vondt selv om man ikke har feber. Det har jeg erfart selv, og med eldstemann.

Skrevet

Hun har ikke noe feber, men har kanskje vært litt snurten innimellom.. Har sovet ganske mye i dag. Tar kontakt med legevakten i morra hvis det fortsetter likedan. Takk for tilbakemld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...