Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Hva prioriterer dere?? Hos oss er det slik: Vi prioriterer god mat og vin. Innbydelser, kirkeprogram, meny etc er minst viktig. Min veninne prioriterer f.eks brudekjolen, og bra musikk, mens maten ikke er så viktig for dem. Jeg er nyskjerrig! Vi har jo alle forskjellige helgigvis! Synes bare det er spennende å høre....
Hjertefamilien Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 God mat og vin her også :-)) Og at bordet skal se flott ut! Kjolen er også viktig, men har handlet den billig gjennom qxl. Legger ca 600 kr inn i innbydelser og bordkort, mer trenger det ikke koste. Min venninne prioriterte kjole, fotograf og en diiiger limousine... Den bilen har jeg aldri skjønt vitsen med... Vi er alle forskjellige :-)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Tja, hva skal jeg si, vil nesten påstå at vi har prioritert mat, men på den andre siden har vi valgt billig mat likevel. Ikke fordi det var billig, men fordi det for oss er viktig å ha mat som alle spiser, altså hverdagskost. Ikke spesiell mat som enkelte muligens vill latt ligge igjen på tallerken. Ellers har vi bortprioritert fotograf til fordel for masse blomster og dekorasjoner, bordkort, innbydelser, klær og resten av selskapet. Det koster å skal holde alkohol til 100 personer en hel kveld
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Jeg ønsker å se bra ut (min kommende mann ønsker også å se bra ut naturligvis). Så det vi bruker en del penger på kjole (leie av uniform til han), frisør, make up, hudpleie. Som ramme for selve dagen ønsket vi en koselig og minnerik dag. For oss betyr det å ha våre nærmeste rundt oss, kose oss med god mat og drikke. Vi skal derfor ha alt på et koselig gods som har restaurant (vi får være for oss selv). Jeg har også prioritert bloster til meg, forlover og barn, samt til bordet. Kirken er så flott i seg selv, så i dropper blomster der. Jeg føler at jeg kan feste mange andre dager i året enn akkurat den dagen (nå fester vi lite altså, bare så det er sagt). Jeg/vi ønsker ikke at bryllupet skal utvikle seg til en fest. Han i uniform og jeg i dyr hvit kjole, synes jeg ikke er forenlig med en fest (på den måten). (har vært i bryllup som har utviklet seg til skikkelig fest hvor folk drakk som om de skulle på byen etterpå). Derfor ønsker vi en rolig, koselig og minnerik dag. Vi har nedprioritert transport, fotograf og musikk. Lager cd med musikk som skal spilles i bakgrunnen mens vi spiser (dempet) og kanskje litt musikk mer mer fart i til etterpå. Vedr. fotograf, så har jeg fått så mange forskjellige tilbakemeldinger fra folk som har benyttet dette. Mange synes ikke det var verd pengene og endte opp med å bruke private foto til takkekort osv. da disse ble finere. Min far er hobbyfotograf. Satser på at han kan ta noen fine bilder til takkekort osv. Innbydelser og bordkort har jeg laget selv. Litt arbeid, men gjør ikke noe når vi blir så få. Smaken er som baken, den er delt. Man prioriterer forskjellig. Det viktigste er at man gjør det man føler og ønsker for seg selv. Så får gjestene og andre mene hva de vil. De som mener at vi prioriterer galt, får sørge for å prioritere det de ønsker i sitt bryllup. En annen ting som jeg/vi har merket er at ønskene og planene har gått seg veldig til ila dette året vi har styrt med dette. Resultatet er ikke i nærheten av de planene vi hadde som utg.pkt. Og hadde jeg hatt enda flere mnd, hadde vi kanskje endret enda mer enn det vi gjorde.... Kan være lurt å lytte til dem som har gjort dette før.
♥Snulder Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Her er gjestene i fokus. Det betyr god mat og drikke samt fri bar. Har aldri opplevd at bryllup har utviklet seg til fyllefest..... tilbkemeldingene er heller at det er gått langt mindre alkohol en forventet. Vielsen legger vi opp slik vi vil ha den! Det er det som er "vår" del av bryllupsdagen!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 God mat er viktig, men god mat trenger ikke koste mer penger enn dårlig mat.... det gjelder å mikse og matche med tilbehør osv. Pynting av lokalet osv. trenger heller ikke koste mye. Vær tidlig ute og planlegg. FRI bar, god LIVE musikk og mange festglade mennesker....
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Musikk på CD er de KJIPESTE brylluppene. Sørg iallefall for å leie et større høytaleranlegg enn det som står i stua hjemme..... Vel vel, folk kommer til å rusle stille og rolig hjem i 23 tiden, uten at det har vært mye latter.......En MÅ BØR iallefall ha noen som styrer musikken. Uff, dette hørtes kjedelig ut. Huff, lei et band i det minste. Koster noen tusen-men er verdt pengene. På en annen side viss dette er et lite alkohol bryllupp, er ingen i stemning til å danse likevel så..... Hva med polynese og brudevalsen da.... Ja ja. Skal det være på CD. Skal dere ikke ha en mann som spiller trekkspill til polynesen???? Men kos dere, det er jo dette dere ønsker...... GJESP.....
Arb.ledig husmor Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Vi har prioritert å få ordna de store tinga, som kirke, lokale, tostmaster og fotograf. Ellers tenke vi ikkje så mye på maten, bare vet vi ikkje vil ha vanlig søndagsmiddag... Vi prioritere litt etter hvert, tar det som det komme... Akkurat nå for tiden holder eg på å lage noen innbydelser.. Musikk komme vi kanskje til å ha...Må finne litt mer ut om det først... Blir kun alkohol til velkomst, og avec, så det er ikke så mye mer en kan prioritere.. Ellers vet eg koss brudekjolen min skal se ut og dressen hans, men det er noe vi tar etter hvert... Altså, vi prioterer alt i riktig rekkefølge!!
aanonym Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Helt enig! Det var viktig for oss at gjestene koste seg, de hadde tross alt betalt dyre flybilletter og hadde med seg fine gaver til oss.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Mi ska ha festen paa resturant> der e det itte plass tel band, og vi skal derfor ha cd. Men ka e no galt med det? e alle enig att cd e ikke bra??
Arb.ledig husmor Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Vi vurderer CD, og har hørt om mange som har brukt det... Er jo ikkje alle som har råd til at et band skal komme og spille...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Vi skal også ha middagen på en restaurant/gods, så vi får musikkanlegg til disp og spiller den musikken vi føler for. Er heller ikke plass til noe annet. Jeg tror at dem som velger live musikk også har valgt en helt annen ramme for bryllupet enn det dere og vi har. Alt er sikkert like bra, det blir bare veldig forskjellig.
grå :) Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 jeg prioriterer klærne, blomstene og maten. likevel prøver vi være økonomiske. bruker bekjente med greie priser
Gjest mammatilenprins Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 klærne,mat, underholdning og blomster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå