aanonym Skrevet 22. juli 2007 #26 Skrevet 22. juli 2007 JEG synes i alle fall det er stusslig med en bryllupsfest som avsluttes tidlig. Tror mange er enige med meg i det, men det er selvsagt opp til burdeparet. For oss var det veldig viktig å være gjestefrie og lage en trivelig fest for alle gjestene som hadde kommet, mange av dem langveisfra. Når gjestene koste seg koste vi oss også. Bryllupet vårt blir husket som et veldig trivelig og folkelig bryllup, har jeg hørt mange si, og det gleder meg virkelig å høre! Gjestene feiret oss til den lyse morgen, lenge ett at vi selv hadde forlatt festen - akkurat som vi håpet de ille.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 22. juli 2007 #27 Skrevet 22. juli 2007 Vi skal ha fri bar.. For oss er det helt naturlig.. Hva andre gjlr er meg revnende likegyldig..:-)
♥Snulder Skrevet 23. juli 2007 #28 Skrevet 23. juli 2007 Signerer Kosejente-mammaens:)! Vi inviterer, vi betaler!!
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 24. juli 2007 #29 Skrevet 24. juli 2007 Synes det hadde vært helt fantastisk å kunne spandere alt jeg ønsket på mine gjester, samt invitere så mange jeg orket, hatt live band, den dyreste kjolen, kanskje en ekstra kjole til utpå kvelden. Hatt bryllup tre dager til ende med allt inkludert for alle gjestene, bryllupsreise til seyshellene og en helt RÅ morgengave til mannen min. Men det har jeg faktisk ikke råd til, som så mange andre unge og nyetablerte småbarnsforeldre. Det er driiitdyrt å arrangere bryllup i Norge, dersom man ønsker en viss stil over ting, og ønsker å sette bort jobben til en restaurant eller et selskapslokale. Og det ønsker jeg å kunne unde meg siden det er MITT bryllup. Da skal ikke jeg ta oppvaska, og bake alle kakene for å få buskjettet til å holde. Jeg skal kose meg. Som bryllupsgjest tar jeg det jeg får, og "FORVENTER" overhodet ikke at brudeparet skal betale for at folk skal drikke med begge henda ei lang natt. Et bryllup skal være en feiring av kjærligheten mellom to personer, og ikke føre til høye lån og søvnløse netter både før og etter den store dagen. Jeg synes det er "frekt" å forvente at brudeparet skal spandere ALT. For meg er det mye viktigere å få kuvertprisen ned for å kunne få dele den store dagen min med alle jeg ønsker at skal få en invitasjon. Fyllekula kan de som ønsker det spandere pås seg selv!!!
jordbærsjokolade Skrevet 25. juli 2007 #30 Skrevet 25. juli 2007 Blir nesten litt lei meg når jeg leser at folk forventer det ene og det andre. Gudsjelov har jeg såpass gode venner at de ikke forventer noe som helst. Våre venner og vår familie kommer i vårt bryllup f(og dåp)for å feire oss og vår datter som døpes, ikke for å få gratis alkohol! Herregud, mange syntes sikker det er omvendt men jeg syntes dere som forventer fri bar er smålige. Kan dere ikke glede dere over paret som skal gifte seg istedet for å tenke på alkoholen dere må betale for? Er jo ikke akkurat livsnødvendig å drikke er det vel? Måten vi gjør det på er å servere vin eller øl, alt ettersom til maten (og mineralvann selvfølgelig) etterpå er det betalingsbar men med gratis leskedrikke og kaffe/te, ingen skal gå tørste. Alkohol må man betale for selv. Hadde vi hatt råd så kunne vi kanskje stått for alkoholen også, men vi vil uansett ikke ha et party bryllup i og med at det skal være dåp i tillegg!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #31 Skrevet 25. juli 2007 Vi skal ikke ha fri bar. Gjestene får et glass champagne før maten, tre retters middag med tre eller fire glass vin til, samt avec til kaffen, pluss kaker... Vi skal ha festen på restaurant, og det er ikke aktuelt for oss å bruke penger på å kjøpe fri baren heller. Skulle vi hatt festen på et lokale der vi hadde ordnet bar selv, hadde det nok vært litt annerledes. Et alternativ for dere som absolutt ønsker fri bar, er jo å ha fri bar frem til et visst klokkeslett? Jeg ville heller ikke reagert på bonger, betaling eller noe som helst selv om jeg var bedt i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #32 Skrevet 25. juli 2007 Viss du liksom har så gode venner som du snakker om her, har dere vel en felles forståelse for at man ikke skal drikke så mye- Hvorfor ha restriksjoner på drikke da, når de alikevel ikke skal drikke så mye??? Siden dere ikke skal ha et party brullupp vet jo de GODE vennene deres dette, derfor drikker de lite eller ingenting. Blir teit å ha bonger da.....
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #33 Skrevet 25. juli 2007 Hvis man ikke har råd til å ha fri bar på restaurant, så har man egentlig ikke råd til å ha festen der.... Var engang i et bryllup på et superfancy sted, men det var martini asti og j.p. chenet som drikke, og lite av det også. Da imponerer det ikke så mye at stedet er fint, Begrenset hvor interesant det er å se på pene vegger og skåle med tomme glass. Hvis det ikke er fri bar bør det i allefall ikke være mere enn nok å drikke til maten. En bryllupsmiddag varer ofte i 4-5 timer, og det er mange taler det skal skåles til. De aller fleste blir ikke fulle av 1 + 2 +(1) glass vin over så lang tid. De fleste talene er under hovedretten, og da kan det faktisk bli litt lite med 2 glass vin. Skal det være bonger er 2 et absolut minimum. Hvis en får 3 er det ikke sikkert man trenger å kjøpe mere. Dersom det ikke er fri bar må det nesten opplyses om på forhånd. Ikke så vanlig å ta med seg penger i bryllup. Man forventer å få bevertning i bryllup. Til dere som mener dere er glad for at dere har så gode venner at de ikke forventer fri bar..... Selvfølgelig er det ingen som sier det til dere. Man vil jo ikke såre venner heller. Er ikke det anonyme forum er til da? Et bryllup med betalingsbar vil aldri komme høyt opp på listen over bra bryllup man har vært i.
jordbærsjokolade Skrevet 25. juli 2007 #34 Skrevet 25. juli 2007 Vi skal ikke ha bonger, vi skal ha drikke til maten, så mye man vil. Etter maten blir det betalingsbar med gratis alkoholfritt. Hvis noen ønsker å drikke noe med alkohol er det deres valg men da må de betale for det selv, jeg ser ikke helt problemet i det. Vi skal ha dåp samme dag og da vil jeg ikke ha fri bar, enkelt og greit:)
jordbærsjokolade Skrevet 25. juli 2007 #35 Skrevet 25. juli 2007 Men det er jo feil da, vi skal jo gifte oss, vi har invitert gjester, og de kommer, vi har råd til å ha den festen _vi_ velger å ha der! Min venner forteller meg sannheten når jeg ber om den, om det gjelder klesstil, valg av kjæreste, om jeg ser feit ut i en eller annen bukse og om de blir dypt skuffet av å måtte betale for noen drinker i bryllupet mitt. Synd at ikke alle er like heldige som meg med vennene sine da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå