Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Skal alle dokker ha fri bar i bryllupet? vi har tænkt å ha betalingsbar, men har fådd non reaksjona på det, om at det virka kjipt...??
englegutt/2prinsesser+spiren Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 vi hadde fri bar, å det gikk virkelig ikke så mye som forventet, men nå begynte vi ikke å drikke ordentilg før kl var 12- halv 1 på natta. det gikk masse vin til maten http://pic6.piczo.com/victoriasorlie/?g=33883795&cr=6 ganske langt ned på siden kan du se hva vi hadde og hva som ble igjen. vi var 55gjester
Joikaboll@ Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Blir fri bar her ja, må nok si meg enig i tilbakemeldingene du har fått.
blir 3 barnsmor Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 i løpet av de siste årene har vi vært i mange bryllup og kun ett av dem har vært uten bar, det vil si vi fikk beskjed om å ta med drikke selv .. . ganske teit syns eg å komme med klirrete poser til bryllupet . men men .. . ett var på hotell og der fikk vi 2 drikkebonger og betalte for evt mer selv . . ellers har alle vært med fri bar . . eg ville nok holdt fri bar visst eg skulla hatt bryllup her heime, men eg reiser vekk
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Fri bar synes jeg er fullstendig unødvendig, men et par bonger gjør seg. Hvis vinen til maten og cognac/likør til kaffen går utenom bongene, så vil du oppleve at veldig mange ikke trenger mer alkohol enn det de får på to bonger. Har vært i bryllup der vi betalte for alt etter cognacen selv, og det synes jeg også var helt greit. I et bryllup drikker man jo ikke med "begge henda".
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Vi var bedt i bryllup hvor vi fikk utlevert 2 bonger hver. Jeg syns det var drit kjipt, for det var endel som ikke drakk, for de hadde ikke råd. Da hadde de leid kjoler, frisør, gave, utdrikkningslag osv... og i tilegg måtte betale for drikka! I vårt bryllup var det helt uaktuelt med betalingsbar - herregud - folk skal jo få ting servert når de blir bedt til oss!!!
pandabjørn Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Vi skal ha fri bar i vårt bryllup, men så betaler vi 1000,- pr kuver også da får vi 3 rettersmiddag, vin, minelralvann til maten, og fri bar + lokalet er inkl hvis dere ikke har så god råd så kan dere kanskje ha 3 bonger til baren etter middag....eller prøve å ta redusere på noe annet til bryllupet..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 vi skal ha bonger i vårt bryllup..det er helt uaktuelt at folk blir fulle i vårt bryllup som faktisk VI betaler masse penger for.. Blir jo gærnt å si at de har kjøpt kjole og dress osv for å dra i bryllupet også er det smålig at det ikke er fri bar! Helt feil vinkling!! Det er brudeparets dag og de vil jo helst ikke at overberusede gjester ødlegger, det er iallefall helt vanlig her vi bor og i min omgangskrets av alkoholen er begrenset.... Fri bar er bare tull og tøys! De fleste får velkomstdrink, vin både til forrett, hovedrett og dessert+ 2 bonger.. Jøsses det må da jaggu holde???
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Helt enig i anonym over meg! syns det er helt sprøtt at folk syns det er smålig og skuffende å ikke få fri bar! Jeg ville ikke hatt slike kravstore gjester i mitt bryllup, for jeg har heller ikke råd til å ha fri bar! Jeg tror det er veldig mange som ikke forventer fri bar, altså. Men det er som vi skjønner noen som gjør det også. Desverre. Handler ikke om å være smålig, men handler om å få plass til flest mulig innenfor budsjettet uten å slå beina under seg økonomisk. Vin til mat og to bonger hørtes veldig flott ut, spør du meg!
hund&barn@fullrulle Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Fri bar??? JA!!! Det hadde vi og jeg kunne aldri tenkt meg noe annet. Hadde jeg ikke hatt råd til det, skulle jeg ventet med bryllup. Synes det er utrolig kjipt med betaling eller bonger... Som noen skrev holder to bonger ofte, men da koster det heller ikke mye mer om noen tar 3 ved fri bar..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Skal selvsagt ha FRI BAR når vi gifter oss. Alt annet er kjipt..... Er du redd for overstadig berusete personer, har du ikke valgt dine venner med omhu. I vårt bryllupp skal det iallefall være FEST. Vi vil ha stor brylluppsfest med masse venner og familie. ALT skal være graits-det er jo VI som inviterer..... Har faktisk aldri vært i et bryllupp med barbonger. Men hvert sitt valg.
Iris80 Skrevet 22. juli 2007 #12 Skrevet 22. juli 2007 Vi kjøpte essenser på europris, (cognac, whisky, likør og øl) Vi blandet det i god tid, så det fikk stå å godgjøre seg noen uker. Ble heldigvis veldig godt!! -Spesielt ølet hadde vi stor suksse med. (Ble visst kaldt bruras favoritt uttpå kvelden) Vi kjøpte noe på polet i tillegg, som vi liksom starta med.
Iris80 Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 Huff, det var hun som skulle ha tips om billige drikkevarer jeg skulle svare. Beklager!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 Jeg må si jeg er litt sjokkert over at folk her inne sier at de synes det er smålig etc å ikke få fri bar. Det er det jo brudeparet selv som bestemmer. Skal en likseom vente med bryllupet hvis en ikke har råd til det??? Herregud! Man MÅ jo ikke drikke hvis en ikke vil eller har råd. Som regel får man jo både velkomstdrink, vin til maten samt kaffe avec. Det er vel på ingen måte "kjipt" eller "smålig" av brudeparet å ikke spandere mer??
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 Kjipt og kjipt... - kanskje litt? Skjønner at man må ha restriksjoner i form av et antall bonger el.l. dersom man holder bryllupet på et hotell el.l., men ellers synes jeg fri bar hører med i et bryllup. Det er vel sjelden noen blir "på en snurr" før relativt seint på kvelden/natta - godt etter midnatt etter min erfaring. I vårt bryllup hadde vi forsåvidt fri bar, men vi tipset en del venner som kunne tenke så ville holde på til den lyse morgen om at det kunne hende det ble tomt. De hadde derfor med seg en flaske eller to, ikke noe problem (nå ble det ikke tomt, det holdt i massevis).
Arb.ledig husmor Skrevet 22. juli 2007 #16 Skrevet 22. juli 2007 Vi skal ha et tilnærmet alkoholfritt bryllup, så her er det kun brus og alkoholfritt etter maten... Og noe alkoholholdig til velkomst og cognac og baileys til kaffen... Så gjestene skal slippe å betale for noe selv... I fetteren min sitt bryllup hadde hans slekts(altså vi og ett sett til med onkel, tante og søskenbarn) fri bar, mens eg tror slekta hennes betalte... Men det var en deal gjort mellom min far og hans far da...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #17 Skrevet 22. juli 2007 Det er da ikke normalt å ta med seg egen drikke når man blir bedt bort! Hadde jeg ikke hatt råd til fri bar, ja da hadde jeg spart ett år lenger!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #18 Skrevet 22. juli 2007 Fatter ikke hva som er galt med betalingsbar eller bonger!!! De som går i bryllup for å drikke seg fulle, de bør jammen meg betale for det selv! Når folk bruker massse penger på god mat, vin til maten og kaffe avec, og i tillegg kanskje betaler forholdsvis dyrt for lokale, da er det etter min mening forkastelig å i tillegg, som gjest, å "forlange" fri bar! Da er det jo nettopp dette som virkelig kan velte et helt bryllupsbudsjett! Det må da være viktigere å invitere mange, kanskje nesten alle man er glad i og har lyst til å ha i bryllupet, enn å spandere masse alkohol på dem! Jeg er absolutt for bonger eller betalingsbar - med drinker til kostpris - for det er da vel ikke normalt å drikke så mye i et bryllup??? Ikke så veldig lenge siden vi var i bryllup, og der hadde de betalingsbar (var på ei fjellstue med skjenkebevilling) og jeg tror vi kjøpte to eller tre drinker etter avec'en, jeg, og det holdt i massevis. Da var klokka nærmere to på natta og tid for køya uansett, vi skulle jo opp og hjem dagen etter - og da måtte vi jo være i kjørbar stand. De som evt synes det er kjipt med bonger eller betalingsbar, de kan heller la være å komme synes jeg, siden gratis alkohol da tydeligvis er viktigere enn å feire brudeparet!
aanonym Skrevet 22. juli 2007 #19 Skrevet 22. juli 2007 Vi syntes det var kjempefint at mange vill feire oss til den lyse morgen, vi! Synes det er noe "halvgjort" over bryllupsfester som rundes av tidlig på kvelden/natta - blir ikke helt ordentlig da. I alle bryllup jeg har vært i har alle vært tilregnelige til minst midnatt, det er først etter at nattmaten er servert at festen kommer i gang!
Mor til et enebarn Skrevet 22. juli 2007 #20 Skrevet 22. juli 2007 Tydeligvis mange uenige mennesker her. Jeg syns hver og en får gjøre hva de selv vil, og stå for det! Men, et tips er å gi beskjed på forhånd til folk er om de må betale drikken selv. Vi var nemlig ikke klar over det i et bryllup vi var, og hadde ikke med oss penger - noe som var utrolig kjedelig. Så vi hadde fri bar i bryllupet vårt, men med restreksjoner til bartenderene. Ikke dobble drinker, og de så an om folk ble for "utafor".. fungerte perfekt, og ingen ble overstadig beruset, bare i godt humør - og alle koste seg. Drikkevarer igjen hadde vi også masse av! Lykke til uansett hva du velger:)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #21 Skrevet 22. juli 2007 Skal man ha det paa restaurant saa blir det veldig dyrt med fri bar. Da er det vel greit aa kanskje gi to bonger, eller ha betalingsbar for gjester som vil kjoepe noe ekstra drikke etter kaffen. Har man derimot festen et sted hvor man kan ta med seg drikke, saa senkes jo alkoholutgiftene betraktelig, og da kam man kanskje ha fri bar. "Halvgjort" med en bryllupsfest son avsluyyes tidlig??? Er ikke det opp til brudeparet da?? Blir litt sjokkert her, at noen blir skuffet over ting og tang. Er det ikke alltid en glede aa gaa i bryllup?? Om man faar fri bar eller ikke, om feste slutter kl 22 eller 06??
mammamamut Skrevet 22. juli 2007 #22 Skrevet 22. juli 2007 For oss er fri bar en selvfølge. Synes det er driiiit kjipt at gjestene må ta med seg penger i bryllup liksom. Nei her blir alt dekket av oss!!
Gjest Ut på tur Skrevet 22. juli 2007 #23 Skrevet 22. juli 2007 Vi hadde fri drikke til middagen og så var det bonger etterpå. Alle fikk to hver. og så var vi noen stykker som hadde noen i baklomma. Det var MANGE bonger til overs da vi var ferdige men det var også en varm dag og ingen danset under bordet Vi gjorde det sånn for å unngå en sjokk regning i ettertid. Men vi gjorde det sånn fordi vi var på en resturant. Hadde vi hatt det ett sted vi hadde kjøpt inn drikke selv hadde det vært fri bar
Happy H Skrevet 22. juli 2007 #24 Skrevet 22. juli 2007 Vi skal ha fri bar. Men dette er vi vant med og har alltid vert et kriterie for oss. Men d sier seg jo så klart at vi da feirer bryllupet en plass vi kan ta m all alkoholen sjøl. Ellers hadde vi ikkje hatt råd til d.
jannine Skrevet 22. juli 2007 #25 Skrevet 22. juli 2007 heihei! jeg har jobbet i restaurantbransjen i endel år, og med brylluper i 5 år. Så litt erfaring har jeg fått med ulike gjennomføringer Min erfaring ang fri bar (på sted med skjenkebevilling), er at endel mennesker drikker med begge hender, henter flere drinker om gangen, gjerne setter fra seg halvtomme drinker her og der osv.. dessverre! -og det blir da unødvendig dyrt for brudeparet:( eks: 90 gjester * (6* 70 kr) blir faktisk 37800 kr I samtaler med brudeparet i forkant, anbefaler jeg aldri å ha fri bar, med mindre de kjenner gjestene sine godt nok til at de vet det går fint, eller at det er ett lite bryllup. Det er ikke smålig å ha 2-3 bonger i ett bryllup! - de aller fleste har forståelse for det. De får jo apèritif, 3-4 enheter til maten og kaffe avèc, -så det skulle hjelpe fint på humøret til de fleste I brylluper som skal ordnes selv ( leide lokaler, klubbhus, ute etc...), syns jeg faktisk det kan være fri bar... Da er ikke enhetsprisen pr drikke 50-180 kr liksom -og det er vanligvis en litt annen stemning og heller ikke så "stivt" Men en annen ting er jo de som velger alkoholfritt bryllup... hehe de har det faktisk ikke vært veldig mange supre av.... Ikke for å rakke ned på folks vaner her, på noen måte. Jeg respekter at enkelte velger et alkoholfritt liv, eller at det kan være tilfeller hvor det ikke kan være alokhol tilgjengelig pga at noen blant gjestene har problemer el.! Men å servere vin til maten i bryllupet, vil jeg faktisk anbefale -så kan det heller være alkoholfritt resten av tiden. Fungerer veldig fint, og tiden tilbords blir litt friskere. Dette var kun litt om min erfaring fra ulike brylluper, med masse ulike mennesker. ( både privatjobb og vanlig jobb). De fleste har ett klart bilde av hvordan dagen helst skal være, og alkohol kan være med på å påvirke i både positiv og negativ retning Lykke til med dagen! klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå