Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Hvor mye vin regnet dere per person, 3 retter? Er det frekt og ikke gi ubegrenset under hele måltidet, men f.eks kun ett til forrett, 2 eller 3 til hovedrett, og ett til dessert?? Hvordan skal dere gjøre det? Og dere som er gfte, hvordan gjorde dere det? Bare lurer, hadde egentlig aldri tenkt på det før, helt til veninna mi spurte her om dagen...
Joikaboll@ Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Vi regner 2 glass til velkomstdrink, 1 til forretten, 2 til hovedrettens første servering og 2 til andre servering. Vin til desserten dropper vi. For dem som ikke liker vin blir alternative vann, farris, brus eller øl.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Dersom du er usikker så kan du jo bruke en restaurant meny som utg.pkt. Mange plasser de har tre-retters med drikke. Se hva de ville servert og gjør det samme. Vi gir ikke ubegrenset under måltidet. Men hos oss er menyen satt fra godset vi skal være på inkl drikke. Vi holder dem med noe drikke før maten, under maten og til kaffe/kaker. Resten får de kjøpe selv i baren. (vi skal ha noe stående. Men om de ønsker andre ting, får de kjøpe det selv.) Nå skal ikke vi ha den typiske festen, men en lang og koselig middag, med kaffe avec. Det betyr at vi vil ha stående noe cognac, likør og vin til etter middag som supplement til det vi får. Drinker får de kjøpe selv.
♥Snulder Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Påfyll av drikke under middag en begrenser seg selv hvis man ikke har karafler stående på bordene. Hos oss skal servitørene sjenke vin etter "standarden". 1 glass før forretten serveres, 1 glass før 1. servering hovedrett og 1 glass før 2.servering. Dessertvin til de som ønsker det. Ber noen om mer utenom så får de selvsagt fylt opp glasset.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Var akkurat i et bryllupp, og da darkk jeg, og alle de som satt rundt meg ca. 4 glass under middagen. Middagen varte i 3 timer. Forrige måned var jeg også i bryllypp. Da satt vi i nesten 5 timer. Drakk da selvsagt mye mer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå