Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry dette ble litt langt, men altså... poenget kommer i siste del ;)

Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus (for 2 1/2 uker siden), og det innebar jo selvsagt langt mer arbeid enn vi først trodde. Jeg er i uke 32 med tvillinger, så har fått fullstendig forbud mot å gjøre noe som helst - det går i å rydde i skapene og kjøpe gardiner og sånn..

Men mannen min jobber fullt i sin vanlige jobb hver dag, og i tillegg bruker han hver ENESTE kveld på å pusse opp de to store soverommene sånn at de skal være klare til babyene melder sin ankomst. I tillegg har faren min tatt en uke av ferien sin for å hjelpe oss, og de to mannfolka jobber søren meg i ETT. Pappa begynner i 9-tiden hver morgen, mannen min kommer hjem fra jobb kl 1630 og så er det rett i arbeid. De sluker i seg middag, og holder det gående til kl 23 hver kveld.

De river vegger, legger parkett, legger tapet, maler... I tillegg må de hanskes med meg, som vekker dem om natta med mine evinnelige doturer, leggkramper, og gud vet hva. De begynner jo å bli ganske slitne, men de nekter å høre når jeg sier de må ta en frikveld. Tror mannen min er redd jeg skal føde når som helst!!

Så altså... dette ble langt men... er det noen tips til hvordan jeg kan gjøre noe skikkelig bra for disse to hardtarbeidende mannfolka? Hadde jeg vært mitt "vanlige meg" hadde jeg laget dem gigantiske lunsjer, kommet med øl og laget store middager til dem, men problemet er at jeg har så lite overskudd selv at jeg ikke orker sånt! Så det må være et eller annet som krever lite av meg, men som har den tilmålte effekten...

Prøver å få dem vip-billetter til en fotballkamp via jobben, men de vet om det... kunne hatt så lyst til å overraske dem skikkelig...

Noen gode idèer?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannfolk liker jo den slags arbeide.Dessuten skaper de noe og har et sosialt fellesskap i det de holder på. De får masse anerkjennesle ettersom huset blir penere og penere. Men hva gjør du? Jo du, DU skaper et HELT MENNESKELIV som faktisk er litt av en mega mega bragd og oppgave. I tillegg bærer du 2 menneskliv frem. Nei, pønsk heller på hva godt du kan gjøre for deg selv og de 2 livene du har i magen.

Skrevet

Skjønner godt at du tenker slik du gjør. Jeg hadde gjort det samme. Så lenge vi er vant til å stå på fra før, og hvet hva vi ville ha gjort viss vi ikke hadde vært gravide....så er det enda vanskeligere.

Tror både mannen din og faren din hvet at du har lyst, men ikke makter, og det er noe alle har forståelse for.

Det du kan gjøre.....er å vente til fødsel er over, ting har roet seg ned, å lage en helaften da, når alle har tid og overskudd. Mye hyggeligere for dere alle....nå er alle bare slitne og vil bli "ferdige".

Lykke til uansett hva og hvordan du velger å gjøre det =)

Fotballbillettene med noen halvlitre en kveld blir de sikkert kjempeglad for uansett om de vet om det eller ikke. Det er jo tanken som teller =)

Skrevet

Hvor i allverden får du den påstanden "mannfolk liker jo den slags arbeide" fra? Omtrent like smart som kvinnfolk liker husvask og matlaging...

Men er forsåvidt enig i at du ikke skal ha dårlig samvittighet. Han vet nok godt at du ville hjulpet til om du kunne! Høres ut som du gjør en stor jobb selv allerede:)

Skrevet

Njaaa. Det er kanskje ikke slik at man alltid liker slikt arbeid, men svært ofte er det givende å jobbe flere sammen for å fullføre et prosjekt. Man blir kanskje sliten underveis, men det er en "god" type sliten. Man føler man får unna ting!

Mye verre med for eksempel vasking og matlaging. Det må jo gjøres stadig vekk, og man får ikke samme gode følelse.

Syns nå JEG da. :)

Skrevet

Du kan ikke gjøre noe!

Hold deg godt i bakgrunnen, og ikke mas! De har tatt dette ansvaret, mannen din og pappan din, de vet at sånn er det og derfor står de på.

lykke til med alt, og ikke glem mannen din når babyene kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...