Gå til innhold

Hva er deres mening om dette:


Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag kommer jeg fra butikken og setter meg i bilen da sambo ber meg se hva som er i bilen ved siden av. Jeg snur meg og ser ei lita jente på kanskje 3 mnd ligge helt alene i bilen i bilstolen sin (som faktisk var satt feil vei...). Sambo forteller at han med vantro hadde sett dama drasse med seg den andre ungen som knapt var gammel nok til å gå, men hadde bare satt vinduet på gløtt og smekka igjenn døra og gått fra lillebanet. Jeg fikk lyst til å vente til dama kom fra butikken å skjelle henne ut, men sambo kjørte vekk derfra. Ungen hadde ikke bare ligget 2 min der heller. Hva i alle dager, gjør dere også sånn eller?! Blir sinna jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykt.. finner ikke ord..

 

Kom over slikt i vinter vi.... vet ikke hvor lenge ungen hadde ligget i bilen, en stund var det iallefall, og det var kveld og vinter og moren enten inne på babyshop eller kiwi.....

Skrevet

Det er svært enkelt, Er det varmt eller kaldt ute slikat det er fare for liv eller halse sier loven at man har lov til å gjøre det som er påkrevet for å redde den det gjelder. det betyr at du kan knuse en rute fo å få barnet ut av bilen. Men man ringer jo selvfølgelig politiet. Et annat alternativ hvis det ikke gjelder liv eller helse er å gå inn igjen på butikken og få personalet til å rope opp eieren av bilen, med en beskjed om hva det gjelder. man skal ikke stå passiv og se på slikt, enten det gjelder et menneske eller et dyr. Alle re beskyttet av loven!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Helt sykt at noen får seg til å risikere så mye for så lite...:(

 

Syns det er trist jeg..

Skrevet

Hadde ikke turt det nei..

Skrevet

Jeg ville blitt der for å følge med på om ungen i bilsete hadde det bra fram til moren kom tilbake. Hvis det er veldig varmt kunne det blitt livsfarlig for henne. At sete stod feil vei synes jeg ikke du skulle bry deg med. Det er morens sak. Tror du virkelig det hadde hjulpet for andre enn deg selv å skjelle henne ut??

 

Hvis det viste seg at barnet ble dårlig mens moren var i butikken ville jeg knust bilvinduet og tatt henne ut og ringt politiet.

Skrevet

jeg tør så vidt å la lillegutt sitte i bilen imens jeg poster et brev på posten (bilen står parkert rett utenfor inngangsdøren, og jeg kan se bilen hele tiden).. så fatter ikke hvordan noen mamma kan få seg til å forlate barnet imens de går inn på butikken... det strider mot all fornuft hvis man eier litt morsinstinkt.. synes nå jeg..

 

vet ikke om jeg hadde turt å gjørt/sagt noe hvis jeg så et barn forlatt i bilen, men ville nok holdt meg i nærheten og fulgt med...

Skrevet

Hvis den lille sov er det vel ikke noe problem. Vet jo ikke hvor dette var. Midt i Oslo hadde jeg vel ikke gjort det. Men ute på bygda hvor jeg bor hendte det ofte at minsten lå igjen i bilen hvis han hadde sovna når jeg skulle inn. Ble selvfølgelig ikke vekke mer enn 5 min om gangen.

 

Venninna mine sine barn sov best i bil. Hendte hun dro på senteret og handlet. Løp ut ved jevne mellomrom for å sjekke. Men de sov gjerne 3 timer i bilen. så de sov der daglig. var hun hjemme satt hun dem inn i bilen på gården.

 

Men en kamerat av meg klatre faktisk å glemme barnet sitt i bilen. Den minste av 3. Han dro til frisøren og ble oppringt av politiet. De hadde måtte bryte opp bilen for å få ut ungen. så der ble barnevernet kontaktet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...