Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Hei. Vi har et sønn som er født med litt lfor liten hode 33cm ved fødsel, nå er han 2 1/2 måned, og hodetomkretsen er 35.9. Barnetsutvikling er helt perfekt ifølge legen, men helsesøster sa til oss at han ligger under normalen, når det gjelder størrelse, og at vi måtte snakke med lege, snarest!!!. NÅ HAR JEG FÅTT PANIKK(mild sagt), noen som har opplevd noen lignende?? jeg skal selvfølgelig bestille time hos min fastlege på mandag, hun jobber ikke på fredager derfor kunne jeg ikke bestille akkuttime idag :-(. har et barn fra før, med ganske storhode..... på forhånd ...takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Hei=) Jeg har også en gutt som er født med lite hode. Han var 32 cm. da han var født. Akkurat nå så har jeg ikke papirene på hvordan han har vært på kontrollene. (tror han er 39 nå, å han er 4,5 mnd.) Men han ligger under gjennomsnitte der vet jeg.. Hun helsesøster har sagt til oss at hvis han stopper og vokse (flater ut) eller at de fontanellene (heter det ikke det da?) vokser for fort sammen, så må vi sjekke han på sykehuset. Han vokser i sin egen kurve, noe som er det viktigste. Faren har lite hode (har ikke så stort jeg heller), å det er visst veldig arvelig med hode omkrets. Jeg syns ihvertfall at gutten min har helt perfekt str. på hode i forhold til kroppen sin=) Men jeg skjønner at du blir bekymret siden hun sa at dere måtte kontakte lege snarest.. Men det går nok bra skal d se! Det viktigste er vel at han ikke har stått stille.. Asså, nå er ikke jeg noen ekspert på dette da.. Men jeg har også vært litt bekymret for hodeomkretsen til gutten min.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 takk for svar:-) føler også at hodestørrelsen til gutten min passer til kroppen.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Jeg glemte å si at hodet vokser . den vokser omtrent like mye, som storebror, da han var i samme alder, forskjellen er at at storebror var født med ganske stor hode. håper det er flere som har opplevd/ vet noe om liknende. det er veldig lite literatur om det på nettet. eller det er bare jeg som ikke finner? noen som vet linker, artikler skrevet om det... mottas med stor takk på forhånd takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå