Gå til innhold

noen som kan anbefale en fin sydenferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Har dessverre aldri vært i syden før å kunne gjerne tenkt meg en klassisk "strand og palmeferie" til neste år.

vil gjerne ha litt av alt.. fin strand, mulighet for severdigheter og shopping å ikke minst romantisk :) gjerne en plass som er billig også:)

Ser nok etter et paradis, men er veldig interessert i å høre hvor dere har trivdes, hvorfor å hvor dyrt ble det..

Håper noen kan hjelpe meg :)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yasmin Hammamet i tunisia.

Jeg fikk i hvertfall alt du ønsker deg da vi var der på forsinket bryllupsreise i fjor sommer. Veldig strand og palmefaktor, men det er en fordel om du snakker noe fransk.

Ellers er øyloffing i Hellas ypperlig for de som reiser til syden for første gang! Start med Santorini og legg løypa til Paros, Antiparos og Naxos for så å returnere fra Santorini igjen.

På santorini kan dere f.eks starte i den romantiske klippelandsbyen Oia.

Deretter kan dere ta litt by-ferie på Paros (liten by) lei en bil og kjør rundt ... dere finner garantert noen øde strender. Samt om du ikke er redd for insekter så kan dere besøke en sommerfugl-park. Koselige små alleer hvor det kryr av vakre sommerfugler. Helt enestående!

Antiparos er en knøttliten øy en liten båttur unna, her er det rolig og stille, så om dere liker liv rundt dere er det nok med en dagstur til den fantastiske grotten (vi likte oss så godt der at vi ble i maaange dager...)

Legg noen dager til Naxos, der har dere mulighet til å kombinere strandliv og uteliv! Danse, drikke godt (om man vil) og kose seg til langt på natt! Stor by og øy, så der er nok å gjøre. MEN pass på å få med dere solnedgangen fra klippene nedenfor portalen!

( http://frankmadsen.k-nettet.dk/main/photos.asp?mode=viewFull&wid=7899&photo_id=71056)

Hehe ... høres ut som den reisekatalogen her ... men den runden er noe av det mest avslappende jeg har gjort (også var det veldig romantisk "førstereise" med min kjære...)

Lykke til!

Skrevet

Sorry ... ser at lenka ikke virker men søk på Naxos og solnedgang så får du mange fine eksempler...

Skrevet

Tusen takk for masse info!

skal vurdere sterkt øyhopping i hellas!

håper andre også kan komme med sine erfaringer :)

klem

Skrevet

Djerba i Tunisia.

Helt nydelig.

Vi reiste dit i fjor sommer med Apollo. Bodde på Melia Palm Azur, et all inclusive hotell. Dvs vi betalte ca 13000 for begge to, og da spiste og drakk vi gratis i en uke. Kjempegod mat og drikke. Jeg la på meg 2 kg den uken vi var der, og det sier jo litt. Hihi...

Det var veldig varmt der. 44 grader i luften og 35 i sjøen. Pisselunkent. Deilig. Strand, palmer, basseng, god mat, billig, avslappende...

Hva mer kan man ønske seg??

Perfekt for oss.

Rommene hadde super aircondition. Nesten så vi frøs innimellom :o)))

Utrolig reint og fint hotell.

Skal reise dit igjen og faktisk ta med ungene. Lekeplass og aktiviteter for barn. Barnebasseng også.

Skrevet

dette hørtes veldig koselig ut!

flere som har erfaringer kansje?

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...