Gjest Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 lille nekter å sove i sin seng, skal kun sove i min og kun sovne på puppen, han gråter ustanselig om jeg legger han i sin seng, selv om han sover når jeg legger han ned våkner han med en gang og begynner gråte uten stans til jeg til slutt gir opp og henter han til min seng, hver natt siden han ble født har han vært slik, om jeg så lar han ligge fem minutt eller kvarter osv så gråter han jevnt og trutt til jeg tar han opp og da slutter han gråte tvert.. han er 15 dager gammel.. hva skal jeg gjøre?? hjelp!! trenger sårt råd!
prøvekluten+3små Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 han synes ikke sin egen seng er for rom da? det opplevde vi nemlig med begge våre,så løsningen blei å sette vognbagen oppi senga,så soveplassen ble mer omsluttende..videre kan du fylle en stor colaflaske med varmt vann og legge under babydyna før du skal legge ungen i senga...blir det varmt og godt,og da er ikke overgangen så stor.er vel ofte fordi de merker temperaturforskjell at de våkner,er min teori..en klut/tskjorte som du har hatt nær deg kan og hjelpe..de kjenner jo igjen mors lukt:o)
twoboys & a girl Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 min sønn sov ikke i sin seng før han var 6 mnd, da holdt jeg på å gå på veggen! Kolikk de tre første mnd. Ingen hjelp fra far, men han ville ikke jeg skulle legge han i sin egen seng siden det bare ble gråt. Hadde så vondt i ryggen etter fødselen, å den ble ikke bedre av å ligge på nåler med en liten baby ved siden av meg. Da han var 6 mnd tvang jeg han til å ligge i sin egen seng, gikk inn å trøstet han innimellom, men tok han ikke opp. Noen kan mene det var hardt og brutalt, men det funket ganske fort og jeg var mere uthvilt. Har du hørt med helsesøster,de har som oftest råd. Han fikk ikke sovne med puppen, da vekkte jeg han med en gang eller la han bort. Blir bare sittende med puppen fremme og et sovende barn. Ta en prat med helsesøster de er der for deg, du sliter deg bare ut. Jeg gjorde ikke det og det får jeg "betale" for nå, panikk for at det samme skal skje. De har funnet ut at jeg muligens hadde fødselsdepresjoner, og de skal følge meg bedre opp nå. Håper du får hjelp:o)
prøvekluten+3små Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 ..nå er en liten en på 15 dager litt for ung for skrikekur da,bare så du er klar over det:o)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 han er så liten enda,at det har ikke noe å si at han vil sovne hos deg. ikke la han ligge å gråte,han e for liten. noen babyer er utrygge av natur også,å trenger masse nærhet:)
twoboys & a girl Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 jeg sa ikke at hun skulle la han ligge å gråte.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 pleier ikke la han ligge å gråte, men fått så mye forskjellige beskjeder fra hs og andre, noen sier la han gråte, andre ikke, men er redd for å legge meg på han og dermed sover jeg dårlig og er konstant skutt,det funker ikke i lengden når jeg er alenemamma ..han vil ikke sove i vognbagen heller, har prøvd, kun i senga mi på puppen sovner han..
twoboys & a girl Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Huff stakkars deg. Kjenner meg så igjen i sengeproblemet. Har du noen som kan avlaste deg litt i blant så du får hvilt? Når jeg endelig fikk sønnen min til å sove i sengen sin så gikk det en mnd så klatret han ut av den. Måtte skru ned den ene siden å legge pledd under. Og da han var ett år så sov han i normal seng, som han gjør nå. Men nå skal det sies at sønnen min var på mange måter ingen baby.
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Hva med en sånn ammemadrass? legg han på den mens dere ammer før natten, og når han har sovnet flytter du både han og madrassen (dyna hans på han) over i egen seng? Har ingen erfaring om dette, men ble forklart det i butikken da jeg var med ei gravid veninne..=)
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 kanskje jeg skal prøve en sånn, kan hende det går hvis jeg ikke sovner selv å, pleier nemlig sovne selv mens han ligger på puppen om natta:P
Peika Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 bygg en kasseseng med tre vegger som du får fastmontert på sengen din slik at madrassene blir i samme høyde. Er førstegangsfødende selv, så har ikke prøvd det selv, men fått det anbefalt av flere her i tyskland. Da ligger dere like ved hverandre, men du trenger ikke å være redd for å legge deg på han. I tillegg slipper du å stå opp om natta, kan bare lempe han inntil deg, og enkelt lempe han tilbake. Uten at jeg har prøvd det selv, høres det ut for meg som at det bør være mindre sannsynlig at han våkner og, når det blir minst mulig gåing, og opp og ned:) Finnes også slike senger ferdige, men kjenner bare til tyske sider jeg da. Du kan sjekke www.babybay.de, så skjønner du hvordan jeg mener ihvertfall:) Noen andre som har prøvd slik seng? Jeg vurderer å kjøpe nemlig, men er egentlig blakk student, og vi får vanlig sprinkelseng av ei tante, så vet ikke om det blir prioritert.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 Liten slemming det der, hehe....minner meg om noen....førstemann da han var baby! Dette gjorde jeg: Gav opp prosjektet med å ha han i egen seng for en stund. Lot han ligge i mi seng hele tiden. Gav han pupp når han våkna, og fikk pupp til han sovna. Etter en stund med dette, begynte han å sove lengere intervaller, da lurte jeg han i egen seng etter han hadde sovna, og det gikk fint. Han er nok litt ung til å tynes i sin egen seng. Hør med helsestasjonen om råd, dette kan de masse om! Ps. Vil huske du plagdes med sårt bryst, i en tråd for noen uker siden. Er litt spent på hva som hjalp deg? Virker som ammingen går greit nå Lykke til!
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #13 Skrevet 21. juli 2007 Forresten, prøvd å ha en klut med din morsmelk på (ammeinnlegg eller noe), ved siden av han i senga si? Noen roer seg når de har mammalukta hos seg
*RutIetutt* Skrevet 21. juli 2007 #14 Skrevet 21. juli 2007 Godt tips med den ammemadrassen du fikk over her. Problemet er ofte at de merker veldig godt at de blir tatt bort fra den varme kroppen din/puppen og lagt over i en kald seng - så våkner de...evt kan du ha en varmeflaske liggende i sengen hans som du tar vekk rett før du legger han ned. Prøv også å lag sengen litt mindre, legg en pute el dyne el langs kantene og lag sengen litt lunere og mindre. Evt prøv også med å legg oppi noe som lukter av deg og melken din. Jeg kjøpte kosekluter til Tobias - tynne gaskluter - som jeg la oppå puppene sånn at de fikk lukten av meg. Disse la jeg så inntil kinnet hans da jeg ammet. De roet han veldig ned og fremdeles i dag bruker han slike kosekluter (uten lukten av meg nå da) når han skal sove - de roer han veldig ned. Lykke til:o)
Mc Mum Skrevet 21. juli 2007 #15 Skrevet 21. juli 2007 Huff det der er utrolig slitsomt:-( Vi brukte faktisk bagen i vogna i senga den første tiden.Den ble trangere,og så pakket vi han godt inn i babyteppet.Det sies at det gjør dem tryggere,og det funket for oss:-) Håper noen av tipsene du får vil fungere!! Lykke til!
Happy H Skrevet 21. juli 2007 #16 Skrevet 21. juli 2007 har ikkje mange gode råd egentlig. sånn var det her også, snuppa sov som en engel inntil meg og hylte når ho ble lagt i sengen sin. på sykehuset sa de at barna trengte nærheten fra oss. han har jo lagt lenge inni magen din, trygt og godt,og ska plutselig sove helt aleine. her sov jenten vår sammen m oss de 3første mnd, va eneste måten å få ho til å sove på. etter d laget eg sengen så trang som mulig. høg sengekant, bamser, pakka ho godt inn i dyne og varmet opp sengen m varmeflaske før ho skulle sove, og då begynte ho å sove i sin seng!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå