Gjest Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Blir litt bekymret jeg, for jeg kjenner som sagt nesten bare spark langt nede i magen -ned mot bekkenet. Når jeg gikk med de andre to så kjente jeg veldig mange harde spark langt opp, nå mot slutten av svangerskapet i alle fall, men ikke denne gang. Morkaka ligger foran på magen min, mulig det har noe med saken å gjøre.. Andre som har det litt på samme måten?
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Hei jeg har også morkaka framme og kjenner bare spark nede. Kjente også veldig seint spark, var 26 uker på vei før jeg kjente noe som helst. Jeg har ikke hatt barn før, så har ikke noe å sammenligne med, men jormor sier at det er pga morkaka at jeg kjente liv så seint, og at jeg bare kjenner det nede! =)
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 HEI HEI, morkaka mi ligger også på fremsiden av magen,kjente liv tidlig likevel da:) Men jeg kjenner også sparkene mest langt ned i magen,men veslesnuppa mi ligger i seteleie,med bena rett ut. Blir setefødsel på meg,overlegen og jordmor var sikre på at hun ikke ville snu seg pga at bena er strakt ut.
Bolla Pinnsvin Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Morkaka mi ligger "bak" men jeg har det på samme måte.Har to uke til termin nå.Har født to ganger før,men denne gangen er liksom alt annerledes! Kjente liv veldig sent syns jeg...Og når jeg kjente noe var det kun nedover.Lenge. Så forandret det seg.Og på kontroll så viste det seg at babyen lå i tverrleie.Lå slik i flere mnd,så jeg kjente KUN liv ut til sidene.Og litt nedover. De siste 3-4 ukene har babyen snudd seg og hodet er mer eller mindre festet.Alikevell har jeg ikke kjent et eneste spart oppover mot ribbena,og øvre del av magen føles fortsatt "babytom" ut...Har fått jordmor til å sjekke dette,for jeg var redd babyen er veldig liten!Jeg har STOR mage,men babyen ligger bare nederst liksom! Men babyen følger kurven sin fint,men kjennes ikke spesielt stor ut.(de to forrige veide 4kg..) Så jeg har ikke fått noe forklaring på det..Jeg kjenner hodet nedover,rompa stikker ut til høyre og føttene til venstre,men syns fortsatt det er rart å ikke kjenne noe liv høyere opp i magen..
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Jepp, her sparkes det kun under navlenivå. Har morkaken foran jeg også og enten så sparker babyen nedover mot underlivet (og blir stadig med treffsikker på blæra!) eller så sparker hun ut mot sidene langt nede. Har ennå ikke opplevd noen spark oppover mot ribbein etc som mange snakker om. Bolla Pinnsvin: Kanskje babyen din ikke er så lang slik at den ikke når helt opp til ribbeina? Eller kanskje den bare er grei og lar være å plage deg...
Gjest Ut på tur Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har morkaka på "innsiden" Ungen ligger med hodet ned, og det jeg kjenner av sparkelignende bevegelser foregår alt på venstre side og mesteparten langt nede. Langt fra ribbeina hverfall. Jeg har drøyt 3 uker igjen til termin. Kjenner bevegelse i hele magen når den snur på seg.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Jeg tenkte også litt på at babyen kanskje var veldig liten, men når jeg var på ekstra UL i uke 29 -30, for å se etter at morkaka ikke lå i veien for hvor ungen skulle ut -så estimerte de han til å veie 1700gr. Tror vel ikke alltid den vektestimeringa stemmer helt med virkligheten, men han er vel normalt stor i alle fall -og dermed skulle han nå ha kunnet sparke høyt opp i grunn... I allefall så får en jo ikke gjort noe med det, så jeg får bare vente å se om det kommer mer spark mot ribbena de siste ukeen som er igjen. Hjelper i allefall å høre at det slik for flere også, for da er vel trolig alt i orden -ettersom det er flere som har det på samme måten ;o) Takk for at dere svarte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå