Gå til innhold

tillegg eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillesnupp er bare 18 dager men har hatt et enormt sugebehov de siste dagene. og da tar han noen orntlige tak og så går han over til å kose sag med puppen. på kveldene har han vært veldig urolig og grått endel uten at noe hjelper.

var å veide han i går, 4740g ved fødsel, 4420g ved hjemreise og 4930g nå, så alle mener han har fått bra med mat.

men i fortvilelsen i sted gav jeg han litt nan ferdigmix, puppene var jo tomme og han gråt i vei, og ville ikke ha på meg at han sulter, og nå etter 50ml sover han veldig godt og virker tilfreds.

er det andre som kun har greid seg med en flaske med litt på kveldene, eller kommer vi da til å ende opp med kun flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lillegutt har fått en flaske om kvelden siden han var ganske liten. Det er nok ingen problem.

Hadde samme greiene som du, følte at puppene var helt tomme, og han hylte og var helt tullete. Prøvde å gi han flaske om kvelden og det endte med at han roet seg og begynte å sove godt.

Forhørte meg også på helsestasjonen, og det var ingen problem at han fikk en flaske om kvelden:)

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Ja, puppene føles tomme, og barnet suger og suger på de som føles som tomme pupper. Det er dette som øker produksjonen! Hvis barnet i stedet får tillegg, så vil jo ikke produksjonen øke heller.

Men om du gir han fordi du er utslitt og ikke orker mer, så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet fordi du gir han flaske. Men da må du nok være innstillt på å fortsette med flasken på kvelden fremover, for jo mindre du ammer, desto mindre melk produserer du.

Skrevet

Hei

Jeg opplevde det samme som deg, at babyen ble mye mer tilfreds etter en flaske på kvelden. Og det var en periode, og så var det nok med puppen igjen! Og første barnet hadde jeg STORE ammeproblemer med, hun raste ned i vekt og hadde kolikk... Vi gav endel flaske på den tiden. Da barnet var rundt 4 mnd fikk jeg omsider nesespray for utdrivningsrefleksen,ammingen falt på plass og vi sluttet med tillegg.

Amming er ikke så lett som jeg trodde det var, jeg ønsker deg lykke til :-) Og tenk på at vi på vår (min hvertfall) alder oftere fikk flaske enn pupp!! Glem ammepolitiet og gjør som du synes er best for dere! I neste uke har det snudd og du lurer på hva du var bekymret for ;-)

Skrevet

Jenta vår på 3 mnd får ei flaske med mme på kvelden. Måtte dessverre starte med mme pga at eg hadde for lite melk -i følge barnelegen på sjukehuset. Fekk heldigvis opp produksjonen etterkvart og slutta derfor med mme etter ca 14 dagar, men beholdt kveldsflaska. Har prøvd å kutte den ut nokre gongar men då søv ho urolig om natta. Med kveldsflaska innabords søv ho no ca 9 timar i strekk om natta før ho treng mat igjen:) Har likevel bra produksjon ellers i døgnet. Gjer det du føler for!

Skrevet

Antakelig har du økedager. Puppene føles tomme, og barnet utrolig. Du vil helt sikkert oppleve dette flere ganger, og tyr du til flaskemelk vil ikke produksjonen din øke i takt med at han trenger mer mat, fordi du isteden gir flaske.

For å ha det sagt: du kan godt gi flaske! Er ikke motstander av det, men da skjønner du også at du ikke øker produskjonen..

Legg han til så ofte han vil. Etter noen min er det noe melk i brystene dine. Kan også evt gi han litt lunket vann..?

Skrevet

Uenig med ho over her. Mi erfaring er at det går fint å auke produksjonen sjølvom du gir litt mme i løpet av dagen, så lenge du er bevisst og legger ho til brystet ditt før mating med mme. Du kan også pumpe deg litt innimellom dersom du har behov for å auke melkemengda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...