Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Når kan man ta i bruk babybjørn sin bæresele? Kan man bruke den helt fra babyen er nyfødt?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Ja, jeg gjorde det, men babyen må da være inn mot deg, ikke vendt ut mot verden
Molait Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Står det ikke noe om kg? Ellers sier dem fra nyfødt. Jeg ville selv ventet et par uker..til det er _litt_ mer hold i dem liksom. blir jo liggende som en sekk nedi der. sjal synes jeg er bedre når de er så små. Men det er nu meg:)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Det kan du, men det er veldig belastende for hoftene og ryggen til babyen. Så man bør ikke bære den så mye i bb. Belastende for hoftene er det igrunnen uansett alder på barnet, men antar at det er aller verst for de aller minste. Finnes annet bæretøy som er mye bedre for babyen, og for bæreren. Folk her inne er livredde for at babyen skal sitte for lenge i bilstolen. Men å bære i babybjørn er nok mange ganger mer belastende for den lille kroppen enn flere timer i bilstolen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Fra tidligst 3,5kg står det på vår. Men jeg har aldri brukt den så tidlig selv. Det tidligeste jeg har brukt den er vel ved 6 kg og da bare 5-10 min om gangen. Så øker jeg tiden etterhvert....
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 hvor lenge kan man bruke disse bæreselene! min baby er nå 3mnd og ca 6 kg, har ikke kjøpt enda men lurer på å kjøpe ein..
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Babybjørn Active sele anbefales ikke å bruke før ved 3 mnd. Babybjørn Original kan brukes fra 3,5 kg, men det anbefales max 10 minutter. Dersom du er på leting etter noe du kan bære barnet i så mye både du og barnet vil kan jeg anbefale enten en meitai eller ringslynge. I rinslynga kan jo barnet ligge og sove:) For mer om bæretøy; www.tettinntil.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå