Gå til innhold

Trenger hjelp... hvit væske nedentil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet i dag, så rant det hvit væske (liknet på tynn melk) fra "der nede"... Det var ikke mye, men jeg har aldri sett eller hørt om noe sånt før.. Jeg er bare i min 30 uke, så jeg vet ikke om det har noe med graviditeten å gjøre engang.. Håper bare noen har ett svar til meg..?

Hvordan ser fostervannet ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er nok bare utflod.. er veldig vanlig med større mengder enn vanlig og også tynt flytende så sent i graviditeten.. fikk et lite tips her inne om hvordan man sjekker om det er utflod eller ikke. ta på en svart truse og hvis det blir hvite merker så er det utflod. foster vann aner jeg ikke hvordan ser ut:):):)

Skrevet

hei,det er nok bare utflod som ha samlet seg opp,el det kan være sopp.. jeg har hatt det mye i alle mine sv,noen ganger utflod andre ganger sopp.. du får høre med legen din vettu,er nok ikke farlig:)

Skrevet

Ok. Takk for svar:) Ble bare litt redd for at det kunne være fostervann... Det hadde ikke vært noe særlig så tidlig...

Har aldri hørt om flytende utflod... Man lærer stadig;) Sopp? Hva kan det ha med sopp å gjøre..? Må bare spørre, er helt fersk på dette.. Føler ikke det er noe å løpe til legen for... Skjer så mye med kroppen for tiden..:)

Skrevet

Jeg hadde heller aldri hørt om flytende utflod før jeg for et par uker siden tok turen til sykehuset...........trodde jeg lakk fostervann!!!!!!

Da jeg kom dit og de fikk undersøkt både det ene og det andre sa de at det var tynn utflod.........hadde jeg aldri hørt om jeg!!!!!!!

Det var tynt som vann.......!!!!

Skrevet

at utfolden er hvit, er et tegn på at du har sopp.

Jeg har det selv, kjøp en salven canesten, så er du kvitt det i løpet av en uke:)

Skrevet

Anonym 22:52

Det stemmer vel ikke helt vel...

Behøver ikke være sopp selvom utfloden er hvit for å si det sånn.

Skrevet

Jeg har også tynn og hvitaktig utflod.Har hatt det siden uke 30 eller noe. Uvant at det er så tynt.Måtte begynne å bruke bind jeg,for trusa ble jo stadig helt våt!Men nei,det er ikke sopp selvom den er hvit.

Skrevet

Hilde fødeklar: Hørtes helt likt som det du beskriver! Skjønte ingenting jeg;) hehe.. men da er d ikke noe å uroe seg for ihvertfall...

Burde kanskje sjekke om jeg har sopp for sikkerhets skyld da.

Tusen takk for svar alle sammen!:)

HI

Skrevet

Ehhh... er ikke helt enig med svarene her jeg... Jeg skal ikke ikke si at jeg har rett, men ville sjekket at du ikke lekker fostervann! Da min første fødsel startet med vannavgang rant det hvit tynn væske nedover låret mitt! Dette utartet seg iløpet av kort tid til klart vann som rant i store mengder, men det behøver ikke gjøre det... Mange går med fostervannslekkasje nesten uten å merke det. Da min andre fødsel startet med vannavgang:-) var det bare masse vann som kom, da vi kom på sykehuset var det blitt misfarget (grønt), er veldig spent på om denne fødselen kommer til å starte med vannavgang eller rier:-) ville hvertfall sjekket om det var fostervann som kom, kan være fare for infeksjoner hvis det er hull i fosterhinna! lykke til med den lille når den tiden kommer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...