1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 har fått innvilget lån dette semesteret..søkte kun om lån for høsten ikke hele året..har termin i desember..har da vært under utdanning i 6 mnd slik de forlanger!!Men får ikke jeg fødsels penger i ti mnd etter fødsel da??siden jeg ikke krysset ut lån for hele året..hmm...Noen som kan hjelpe meg?
Lotta med novembergutt Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 tror ikke det spiller noen rolle, men er ikke helt sikker... Men om du søker på nytt nå, når du skal søke om fødselsstipend, så tror jeg de kun ser etter om du har studert de siste 6 mnd, og om du har rett på støtte selvfølgelig.
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2007 ja eg trodde også det at de kun ser på at man har vært under utdanning i 6 mnd før fødselen..og det har jeg jo..så har fått tilsendt blanketten om fødsels stipend som jeg skal sende inn når babyen er født!! så håper jo at jeg får..
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 veit ikke om jeg skjønte situasjonen din helt, men alle som har barn under 18 år mens de går på skole har krav på forsørgerstipend, og da er det eneste de ser på om du går skole og at du har barn. først når barnet er født kan du søke forsørgerstipend, man får ikke noe ekstra mens man går gravid.
Mammaaaaaa Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Tror du har rett på 10 mnd (?) fødselstipend så lenge du har hatt rett til studielån de siste 6 mnd. Du treng ikkje studere i dei mnd etter fødsel. Var sånn eg forsto det... Du må søke etter fødsel for de treng fødselsatesten.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Du trenger ikke studere, nei, men du må være student...skal du ikke studere mens babyen er bitteliten tar du permisjon.
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 hmm, mulig jeg er litt tett, men skjønte ikke spørsmålet helt? Hvorfor har du bare søkt om støtte frem til jul? Må man ikke søke for hele skoleåret og så tar man permisjon fra 3 uker før fødselen?
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2007 for jeg tar nettstudie..og har gått der ett halvt år nå uten å søke støtte fra lånekassen,men nå har jeg søkt støtte for dette semesteret fram til jul..skjønner du nå??så det jeg lurer på er får ikke jeg fødsels penger fra lånekassen da i 10 mnd etter fødselen??jeg har jo vært under utdanning i 6 mnd det de krever at man er..å har fått innvilget lån også..så skal vell sende inn selve søknaden når barnet er født..så blir det omgjort!!!eller hva??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå