Gå til innhold

kan alle babyer på 10 mnd krabbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen vår krabber ikke og er heller ikke noe flink til å stå m stive ben når vi holder han på fanget..flere som har litt treg baby? er det noe måte vi kan stimulere han til å begyne å krabbe på..han ligger masse på gulvet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer seg som regel av seg selv uten stimuli, men med tilrettelegging som dere allerede gjør. Og noen babyer lærer ikke å krabbe før etter at de har lært seg å gå. Det aller meste er normalt innen barns utvikling :)

Skrevet

Vis ham! Krabb med ham på gulvet. Sett ham på ryggen din og krabb også så han ser bevegelsen. Når han ligger, legg litt press under fotsålene slik at du stimulerer fraspark.

Dersom han kan åle så kan du legge en pute under magen slik at han kommer opp, Hansen og Dysvik han noen kjempefine avlange runde noen som ruller med barnet. (er ei pyntepute asså, ikke noe mirakel:p)

Lykke til.

Og du, det er slett ikke alle som krabber i det heletatt, noen begynner rett på gåing:)

Skrevet

her er en til ;o)

han har en egen ålestil da.kommer seg frem dit han vil,og jeg ikke vil =)

viser ingen tegn på å vil opp på knærne,men jeg tar det heeelt med ro.

for,han utvikler seg i sitt tempo.det er viktigst ;o)

sitter ikke,men står greit med hjelp.

etter 4 unger,å nå nr 5,så har jeg ikke hastverk,hehe.

han får vel fort nok føttene under seg alikavell.

ikke sikkert våre to vil krabbe heller =) selv gjorde jeg ikke det.

Skrevet

Min pode krabber heller ikke.. han åler seg frem, og har virkelig fått opp dampen, så jeg tror ikke han ser behovet for å krabbe heller..

Tar det med ro jeg ivertfall, det kommer nok!

Skrevet

Min og.. men åler ;=) 9,5 mnd snart.. kjenner en baby som ålte helt til han var 11 mnd.. da krabba han i 2 dager så avr det rett opp å løpe;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...