Gå til innhold

Ang vekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 uker nå, og fremdeles bare gått opp 4 kg! er det normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! har ikke gått opp et gram jeg, så ifølge legen så gjorde d ingenting for ungen for den næringen den trenger :)

Skrevet

Å såppas ja=) nesten alle jeg kjenner la på seg mellom 12 og 25 kg:P hehe

Skrevet

er i uke 36 og har lagt på meg 5kg :)

Skrevet

er bare glad for at jeg ikke har lagt på meg jeg :) sist så gikk jeg opp 6kg så målet mitt va å ikke gå opp mer enn d (å d har jeg tydeligvis klart) :) hehe..

Skrevet

er i uke 36 og har lagt på meg 14,5 kg..Er lav, og synes d er litt mye, men ser ikke tjukk ut..

Skrevet

Så heldige dere er da, jeg er i uke 37 og har gått opp nesten 10:(

Heldigvis ser det bare ut som det har lagt seg på magen og litt på lårene, hehe.

Gikk opp 15 forrige gang, men de raste heldigvis av en uke etter at snuppelure var født;)

Skrevet

Ikke verst=) Trodde det var skummelt å veie så lite mot slutten jeg! men der tok jeg feil=)

Skrevet

Kommer litt an på hva man veier i utgangspunktet....

Skrevet

Jeg er 33 uker nå, og har gått ned 5 kg. Dette er bare positivt, siden jeg hadde noen kg for mye. Ikke farlig. Ved forrige fødsel var jeg 4 kg lettere før fødsel i forhold til når jeg ble gravid. Jenta tar det hun skal.

Skrevet

Herlighet dere er gale. "Glade" fordi dere ikke har lagt på dere? Såfremt dere ikke er overvektige i utgangspunktet, høres det ganske sykt ut. Det er faktisk vanlig, normalt og sunt å legge på seg. Lykke til med amming og mas når dere har minus i kilo å gå på etter at barnet er født.

Men jeg blir like irritert på dere som sier "å jeg er i uke 38 og har lagt på meg svimlende 12 kg...". Ærlig talt. GET REAL.

Jeg sier ikke at noe er galt eller riktig, og det legene deres sier er vel rett. Men det er ikke noe å være stolt av når man ikke har lagt på meg, og får man panikk av å legge på seg det man skal, er man ikke helt vel bevart.

Skrevet

Jeg er i uke 40 og har lagt på meg nøyaktig 20 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hååååååper babyen kommer snart.........

Skrevet

For en person som i utgangspunktet veier lite er det absolutt uheldig å legge på seg for lite. Har du som gravid litt mer å gå på er det ingen problem. Barnet tar det det trenger uansett men for en i utgangspunktet "mager" mor er påkjennelsen av en graviditet for stor å bære uten en viss % av reserver. Om legen sier at dette ikke er noe problem har han sett situasjonen dit henn at mor har nok reserver fra før. Dette måles i urinen ved ordinært legebesøk. Begynner barnet å tære på mors reserver vil du få utslag av kretiner (eller noe sånt). Jeg hadde det i begynnelsen av svangerskapet og fikk streng beskjed om at enten måtte jeg spise eller han ville legge meg inn og få næring på sykehuset. Men så gikk det fint etterhvert og nå har jeg lagt på meg 10 kg.

Skrevet

Jeg har 12 dager igjen til termin og har lagt på meg 5 kg. Var i utgangspunktet 77 kg fordelt på 171 cm med en lett beinbygning. Hadde nok noen kg å tære på. Midjen min har dukket opp, den har jeg ikke sett på mange år. Har overhodet ikke planer om å spise masse snop for å få opp vekta! Jeg har hatt et alminnelig sundt næringsrikt kosthold, og eneste "dille" jeg har hatt er frukt i lange baner! Har absolutt ikke gjort noe for å unngå å legge på meg. Har levd på samme vis som forrige svangerskap, og da la jeg på meg 13 kg. De siste 5 kom i løpet av de siste 4 ukene, så det kan jo enda bli fler kg på mæ.

Babyen har det bra og vokser som den skal. Antall kg lagt på sæ i svangerskapet ahn ingeting å gjøre med om man har melk etterpå eller ikke. Med nr 1 la jeg på meg 3 kg i løpet av hele svangerskapet. Var da i utgangspunktet 65 kg. Hadde melk i MASSEVIS til henne. med nr 2 la jeg som sagt på meg 13 kg, som ansees som normalt. 6 uker gammel holdt han på å sulte ihjel fordi jeg ikke klarte å produsere nok melk. Gikk ikke ned i vekt etter fødselen heller.

Skrevet

Kommer an på hva man veier fra før ja! Jeg er 31+3, og har lagt på meg 11 kg hittil. 166 høy, veide 58, nå veier jeg 69. Og det skulle bare mangle. Folk flest utbryter at det kun er magen som har vokst, men selv merker jeg jo at jeg har fått en "lett polstring" over hele kroppen. men ettersom andre ikke ser det er det ikke rare greiene. Om man er litt overvektig fra før er det vanlig å ikke gå opp allverdens. Men er man under- eller i nedre del av normalvektig ville jeg vært litt bekymret over å bare ha lagt på meg 4-5 kg. men det behøver sikkert ikke være noe galt for det altså.

Skrevet

Jeg er i uke 41 og har lagt på meg kun 5 kg. Men hadde også litt å gå på, hadde en bmi på 23 før jeg ble gravid. Men er heldigvis ikke så stor, så regner med jeg slipper å streve med å blitt kvitt overflødige kilo etterpå.

Har spist godt, men ikke mer enn før jeg ble gravid. Ingen spesielle lyster heldigvis. Har også vært en del i bevegelse hele svangerskapet, så tro årsaken ligger der;-)

Men nå vil jeg at babyen skal komme UT!!;-))

Skrevet

Dere klager i mitt første svangerskap la jeg på meg 32 kg og jeg spydde hele svangerskapet, denne gangen har jeg lagt på meg bare 10 kg er kjempe fornøyd.

Skrevet

Og jeg er i uke 36 og har lagt på meg 20 kg, føler meg som en flodhest men det rare er at de fleste sier at "du har jo bare lagt på deg på magen", og det er jo hyggelig å høre selv om jeg vet at det ikke er hele sanheten. Jeg vil legge til at bortsett fra at jeg begynner å bli lei av å ha dårlig beveglighet så bekymrer det meg ikke at jeg har gått opp såpass, jeg la på meg 18 kg sist, og jeg ble stort sett normal igjenn etter en stund.

Vi har alle forskjellige kropper, og min kropp lagrer alt den kommer over for tiden;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...