Gjest Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 I morgen er d 5 dager siden EL. Skal på konsert, og kommer kanskje til å drikke litt. Kan d påvirke om jeg blir gravid eller ikke? Jeg har hørt att man ikke skal drikke den uken man har EL, for da kan spiren ende opp som en forsinket mensblødning =/
Miss Misantrop Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Her finnes det mange rettninger i medisinen som er uenige. Det råder det en oppfattning om at det ikke spiller noen rolle om man drikker før ikm fordi fosteret ikke tar til seg næring gjennom navlestreng ennå. Nå er det ikke så enkelt. Mange medisiner lager defekt på barnet før barnet har begynnt å ta næring gjennom navlestreng. Hvordan alkohol påvirker er ennå ikke helt avklart. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstå at man vil drikke når man prøver å bli gravid.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har ikke tenkt å drikke så veldig mye. Om jeg ikke gjør d, vil vennene mine ane mistanke med en gang. Å jeg vil helst ikke att noen skal vite att jeg prøver. Jeg tror nok jeg har bestemt meg for å la være å drikke for jeg ønsker så veeldig gjerne å bli gravid. Har mistet to ganger, å de gangene drakk jeg ingenting, rørte ikke en dråpe, var livredd for att jeg skulle finne ut att jeg var gravid etter att jeg var blitt gravid. Søsteren min drakk en uke før IKM, nå har hun født to SuperSøte tvillinger:)
bullebull&gullegull Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Syns du skal kose deg jeg... Ta deg en øl eller to... Jeg mener nå det at har man ikke en positiv test så er man ikke gravid heller... Jeg drikker veldig sjelden, men anledningen bøy seg rett før IKM, og jeg testet først og den var negativ. Da syns jeg lissom det var greit! Det er greit at man prøver å få barn, men verden skal ikke stoppe opp av den grunn. Tenk deg alle de her inne som har prøvd i lang tid og mange år. Det fins jo en mellomting på å nyte en kald en og å ende på grøftefylla... Men det er smak og behag og opp til hver enkelt... Men hadde du vært meg, hadde jeg med god samvittighet kost meg jeg altså...
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Ja, d er sant da. men d er litt tidlig å ta en test enda da:/ hadde vært godt å tenke på noe annet, men er redd d blir enda mer å tenke på hvis d viser seg at jeg er gravid etter jeg har drukket. menmen.. jeg vil ikke være helt hysterisk heller da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå