Gå til innhold

er ikke diane en vanlig p-pille???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slo den opp i felleskatalogen og der står det (på vanskelig fagspråk vel og merke) at den ikke burde brukes som prevensjon alene????? jeg fikk denne utskrevet av min lege i går jeg som prevensjon.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er mange som bruker den hvis man er plaget med uren hud, så tror ikke man skal bruke den hvis man ikke har "problemer med noe"!?

Skrevet

men jeg har jo ikke problemer med noe sånne ting...... hvorfor gav han meg en slik p-pille da??? Er det virkelig ingen andre som går på den uten å være plaget av noe?

Skrevet

Indikasjoner: Akne, seboré og lettere tilfeller av hirsutisme, når lokal behandling ikke har gitt tilfredsstillende resultat. Forsøksvis ved androgenetisk alopeci. Diane fungerer som et oralt prevensjonsmiddel, men bør kun brukes for kvinner som trenger behandling for den beskrevne androgenavhengige tilstanden.

Virker som at den ikke bør brukes som prevenasjonsmiddel, hvis man ikke sliter med de andre problemene... Tror jeg ville tatt en telefon til legen min, jeg...

Selv bruker jeg loette, og har ikke hatt noen problemer med de. Anbefaler deg å prøve f.eks. dem i stedet.

Skrevet

de er sterkere enn vanlig p-piller, derfor er det ikke lurt å bruke de hvis man ikke trenger dem mot f.eks kviser. Like greit å bruke mildere p-piller som prevansjon....

Syns du skal be om noen andre jeg!

Skrevet

Slenger meg på de andre her jeg. Diane skal ikke brukes hvis du ikke veldig til hudplager. Har ei venninne som går på de, hun plages veldig med huden, er helt fin så lenge hun går på de. Spurte om de jeg også, men fikk beskjed om at jeg ikke hadde problemhud så da... Ville bedt om noe annet jeg ja. Jeg bruker condulag, minipille. Ikke noe plager og den er ganske billig =)

Skrevet

jeg har litt problemhud og (myye mår jeg ikke går på diane! ) men etter endel år på de ble jeg faktisk nektet å bruke dem! så de må være sterke osv. legen min sa jeg ikke fikk bruke den lenger, ville jeg skulle bruke kun p -piller....og så var de (før ihvertfall-ikke brukt dem nå på to år) ca dobbelt så dyre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...