Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Å skal alle ha sparkebukse, å ikke noe som er todelt? syns ike det er så lett å vite hva en skal ha jeg??
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Hentesettet mitt er i str. 56 tror jeg det er.....merkelappen er borte! Jeg ble selv hentet i det da jeg ble født i august for snart 25 år siden,så er litt koselig og bruke til jenta vår=) Det består forøvrig av selebukse, jakke og lue.
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Helt opp til en selv om man vil ha sparkebukse eller todelt sett. Tror jeg kommer til å ta med 2-3 forskjellige sett på sykehuset, så får vi se an størrelsen på babyen og temperaturen ute når vi skal hjem. Det eneste vi vet er at vi får en jente som foreløpig ligger midt i normalområdet hva størrelse angår, så jeg regner med at både str 50 og 56 går an å ha på henne i starten.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 har pakket ett i 50 og et i 56 jeg... Skal være sikker på at jenta har klær som passer ja:-p Sparkebukse begge deler med body og tynn jakke.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Det spørs jo hvor stor babyen din er det da. Om du får en unge på 57 cm, så er det trist om du bare har tatt med klær i str.50 som er 7 cm for kort til ungen din. Todelt er nok en fordel i slike tilfeller.
Raych Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Vi har ikke et spesielt hentesett, men har satt sammen klær som vi liker godt:) De er i størrelse 50 (tror jeg) da vi skal ha KS 14 dager før termin og babyen er estimert til ca 48cm og 3400g. Hvis det blir krise så får pappan hjem og hente noe annet eller vi tar en tur på butikken. Vårt "sett" består av body, strømpebukse/sokker, sparkebukser uten ben, liten bomullsjakke og lue.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Har pakket litt forskkjellig av bodyer og sparkebukser med og uten ben til min i str 50 og 56.....Fikk liksom ikke helt bestemt meg, hehe:)
~La luna~ Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Mine tre venninner som har fått jente de siste mnd, har brukt hentesett i str.50, selv om jentene har vært 51, 52 og 53 cm. Og d passet. Str. på klærne varierer jo også veldig, noe er jo lite i str. mens andre merker er stort i forhold. Selv har jeg hentesett i str 50, men pakket m body i str 56 i tilfelle. Skal forresten ha kjole, så den passer nok uansett (har heller ikke kjøpt ett ferdig sett,men satt sammen d vi synes var fint.. Så lenge vi skal bruke d hjem, kaller jeg det hentesett:))
Gjest Ut på tur Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 har ikke noen klær i str 50 så Lillevennen kommer til å reise hjem i str 56 De fleste sier at barna deres vokser veldig fort ut av str 50 derfor har jeg valgt å kjøpe 56 som minste str
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har pakket ned 4 sett, 2i 50 og 2 i 56...og så avhenger alt av hvor stor ungen er og hvordan vær det er
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Har apkket ned sparkebukse, body og en litt tykk bomullsjakke og lue. Alt i str 56. I tillegg har vi et tykt varmt babyteppe med. regner ikke med at det blir så veldig kaldt rundt 1 august da... Forrige gang hadde jeg med et nydelig sett fra Creation Stummer i 56. Det ble med den ene gangen på. Hadde fryktelig dårlig samvittighet for å tyne på gutten de små klærne. Mått ha åpen kneppinga på skuldrene fordi klærne var for kort. Skjønner ikke at noen kjøper klær i str 50, er ikke det prematurstørrelese? Brukte edt på min 1, og ho var født 5 uker før tia. Gutten min var 54 cm da han ble født og knapt 4 kg. Så nå venter vi spent på hvor stor neste blir. "bare" 12 dager igjen til termin...
Emlyn med 2 i magen Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Broren min ble født i uke 34, og i følge mamma var han den eneste av hennes 4 barn som kunne bruke str 50... og det hadde han vokst ut av etter to uker. Synes slikt er umulig å forutsi. De skulle solgt litt nyfødtklær på sykehuset!
Hva skjer'a?♂ Skrevet 21. juli 2007 #13 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har med klær i str 56, får vist en lang gutt. Har tatt med litt forskjellig, været err jo så skiftende om dagen, har mest to-delte sett.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 21. juli 2007 #14 Skrevet 21. juli 2007 Har pakket begge deler...men det i str. 50 er todelt. Tenkte at da er man litt sikrere mht stoerrelsen paa beina osv.
Mamman t Maren og Marlene Skrevet 21. juli 2007 #15 Skrevet 21. juli 2007 Bestemora har strikket hjemreiseklær til tulla vår. Settet er i str. 3mnd (har det ei stund utover høsten da), og består av bukse, jakke, sokker og lue. I tilegg har vi kjøpt body og strømpebukse i str. 56. Blir artig å endelig kan ta dette i bruk.
*RutIetutt* Skrevet 21. juli 2007 #16 Skrevet 21. juli 2007 Har kjøpt en todelt sett i strl 50 som jeg har pakket ned + et strikkesett med jakke og sparkebukse som farmor strikket til meg da jeg ble født (men jeg var så liten at det ikke passet på noen mnd;o)). Så har jeg pakket ned en kortermet body i strl 50 og en langermet body i strl 50. Sist hadde jeg med en kjøredress i strl 56 til gutten min som var 3770g og 51 cm - den svømte han i og vi måtte bare droppe å ha den på ham...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #17 Skrevet 22. juli 2007 Hentesettet vårt består av: - body, str 50 - 2 delt sett, str 56 - sokker - lue - helsepledd
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #19 Skrevet 22. juli 2007 hentesettet mitt består av body og sparkebukse str 56 (har alltid kjøpt str 50 før og det er utav vokst etter en uke,bodyene har faktisk vært bare akkurat) lue jakke labber/sokker (greit hvis buksebena er litt lange.(Når de er så små krøker de fortsatt bena oppunder seg som de har gjort i magen) ullpledd (selvstrikket)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå