Gå til innhold

Hvordan bli kvitt duer (luftas rotter, æsj)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har flyttet inn under oppløftet på huset vårt, og driter ned hele terrassen vår...grr. Kan man bruke rottegift? Ikke så snilt, men dette orker jeg ikke mer, rukene er jo så store som kattemøkk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hønsenetting, eller bedre.... hagle. Mener du kan kontakte kommunen for hjelp. Duer er noen drittfugler.

Skrevet

Alltid noen jegere som vil ha litt duekjøtt!

Skrevet

Sett opp ei diger plast-ugle på taksiden. Det kan faktisk virke.

Eller fest fiskegarn eller netting stramt,så¨de ikke klarer å komme til der.

Skrevet

Har hatt samme problemet selv, men kurerte dem ved å stifte opp stiv netting som sperret sitte-/rugeplassen. Da ble vi ikke populære lenger, gitt, og heldigvis og takk for det!!! Nesten ikke sett ei due i nabolaget på lenge, heldigvis.

Men dessverre, nå har det begynt å komme måker i stedet...

Skrevet

Spyl på dem med vannslange så snart de nærmer seg??

Skrevet

Legg ut rottegift sier jeg. Hadde flydd på veggene om det hadde satt seg en due her jeg bor. Hater dem.

Skrevet

Man skal være veldig forsiktig med rottegift der det bor mennesker, og kjæledyr..Husk det kan drepe et barn.

Skrevet

Skjønner det om giften, men legger det jo feks i takrenne...tusen takk for gode råd!

Skrevet

Meget enkelt: Man henger opp en liten discoball. Sånn speilkule. De hater det. Eller du kan henge fritt opp gamle cd-er. De er altså redd for refleksjonen av lyset som kommer når de roterer.

Skrevet

Montere noe som heter "dueavvisere" der de liker å sitte.

Da jeg bodde på Frogner var det et must på alle gesimsene. Det ser ut som metallpigger som stikker opp.

Skrevet

Men legger du det i takrenna,kan det jo renne rett i bakken.

Uff..liker ikke rottegift,jeg =(

Skrevet

Det skal jeg jammen meg prøve på skjærene og......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...