Gå til innhold

Noen som har peiling på akvarium og fisker?? langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte akvarium (64 liters akvarium) for 2 dager siden og fylte det med vann da vi kom hjem. I går gikk vi for å kjøpe fisker, spurte da i butikken om det var for tidlig å ta fiskene i, de sa det var greit. Men i en annen butikk sa de at vi må vente i 1 uke,fordi filteret måtte få rense vannet osv, men da hadde vi allerede tatt fiskene i akvariumet. De sa at det ikke var så stor sjanse for at fiskene ville overleve, men de lever fremdeles. I tillegg så har vi ikke skylt sanden i bunnen på akvariumet godt nok så vannet er litt grumsete pga sanden, Nå svømmer fiskene helt oppe ved vannoverflaten, noe de ikke gjorde da vannet var klart. Så det jeg lurer på er om det betyr noe at de svømmer ved overflaten, eller om de holder på å dø, noen som har peiling??

Det ble veldig langt og rotete dette her, men håper noen forstår hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har digert akvarium, men det er sambo sitt ansvar, så spurte han, og han sa dere burde ha ventet en uke i hvert fall når det er helt nytt. Håper ikke alle fiskene deres dør da! Syns det er veldig kjekt med akvarium, men som sagt det er sambo som er eksperten her.

Lykke til!

Skrevet

Skal helst stå 1-2 uker før fisken kommer oppi, men hvis du har hatt oppi aqvasafe så skal det gå bra, har gjort det selv et par ganger og det har funka helt greit.Når fisken svømmer til overflaten så er det ikke nok oksygen i vannet.Kan gå bra og det kan gå galt !!!!!!!

Skrevet

Ja har tatt oppi aqua sana og noe som skal fjerne nitritet i vannet.. Huff,sa det betyr at det er for lite oksygen i vannet, stakkars fiskene, de blir jo kvelt da.. Er det noe jeg kan gjore for at det skal bli mer oksygen i vannet? Eller maa jeg bare haape paa det beste?

Skrevet

Lykke til videre med fiskene :) Et lite tips herfra er å ikke bytte for mye av vannet når dere reingjør akvariet. la det være igjen ca 1/3 med vann, og ikke vask akvariet hver uke, la det gjerne gå 3-4 uker hvertfall :)

Det er også ofte fint med en ekstra luftpumpe i vannet som blåser luft gjennom en slange ned i vannet og lager med et endestykke en fin boble effekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...