SnupsaTupsa Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Stakkars LilleMy har så fælt bleieutslett, og det renner blod når jeg skifter og vasker... Hva i all verden kan jeg gjøre??? Har prøvd salve fra apoteket (sånn de har fått laget), inotyol, potetmel og jeg vet ikke hva... Nå ligger hun på stuegulvet uten bleie, men har allerede tissa ned halve stua og ikke minst bæsja ned seg selv og det som var i nærheten... USJ!
Cilla m Neo;) Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 ta først på potetmelet, la hun ligge m det uten bleie, og så smører du maaaseee av inotyolen på. så tar du på bleien, skift en gang i timen. gjerne føne stumpen m hårføner(laveste styrke) hold hånden litt foran når du blåser på.....lykke til.
cheni Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har ingen gode råd, men stakkars.... ( God bedring!!!
SnupsaTupsa Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2007 ok, tusen takk dere! Ja, det har vært sånn lenge, men med kremene og potetmel osv så|
SnupsaTupsa Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2007 ja, min kjære StoreMy som klarte å poste innlegget før jeg var ferdig hihi virker som jeg har holdt det i sjakk bare med salvene og potetmelet skulle jeg si, men det blir aldri bedre. Det har sikkert holdt på ihvertfall et par mnd. Gubben drar på apoteket nå for å spørre siden det var først nå det blødde! Ingen lege eller helsestasjon før mandag igjen... Håper vi klarer gjøre det litt bedre innen det...
Dailis Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Vet du, det hadde min nr tre, dette var atopisk eksem. Jeg fikk akkuttime på hudlegekontoret, var der på en time. De tok det ganske alvorlig, sa at noe annet enn den salven jeg fikk sannsynligvis ikke tok det. Det var ille, det kom i løpet av dagen. Stakkar liten, kanskje spørre legevakten om å få resept på den salven så hun slipper gå sånn over helgen. Kentuksen/kentuxan et eller annet...de kjenner det nok igjen om du sier det... De sa og at alle bleieskift når det var så ille skulle tas med bomull med jordnøttolje, ikke vann i det hele tatt.
Solitude Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Kan det være soppinfeksjon ???? Husker når jenta mi hadde det, så fik hun utslett som nesten var som små sår.. Skikkelig ekkelt. Men gik over på noen få dager når jeg fik tak i rett salve. Har du latt helsesøster eller lege ta en titt på det ?
blimbaby Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Har hatt blødende sår på begge våre minste.. han på to fikk det i bleiekanten av pampers up&go og activ, og minste har fått i hudfoldene rundt lårene.. jeg har vaska og tørka godt med rent vann.. latt det lufttørke og smurt enten inotyol eller apotekets barnesalve på før jeg har lagt kompresser over.. tunne gasskompresser på minstemann og disse med glatt side uten lim på størstemann- bare tapet de forsiktig fast.. og skiftet ofte!! Oxo har de sovet uten bleie på natta når det har vært som verst.. lagt slike papirlaken under de og hatt de nakne så det bare er å dra unna det våte og legge tørt... eller lagt en gassklut mellom beina på de... dette kommer jo an på hvor gamle de er da... Og jeg har latt de være uten bleie mest mulig på dagtid.. har inntrykk av at kompresser hjelper litt på gnag og slikt.. men vil anbefale deg å også tenke over om det kan være noen form for matallergi.. og ta kontakt med lege dersom det ikke bedrer seg raskt!!!!
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Jenta mi hadde også sånn en stund, som også så ut som eksem, og blødde. Når hun var på 2 års kontroll benyttet jeg sjansen og spurte legen. Hun anbefalte en soppkrem faktisk, og den tok det. Husker ikke lengre hva den heter, men det kan du spørre om på apoteket, den var reseptfri. Tror den ble brukt for fotsopp blant annet. ) Du kan jo oppsøke legen først. Hvis hun blør har hun jo åpne sår, og det er jo ikke godt å få alt mulig på de kanskje. Lykke til.
Dailis Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Skjønner jeg deg riktig, at når du tar av bleien så renner det blod? Eller er det småsår som blør litt? Med min nr tre var det som jeg nevnte først, det var blødende sår, store sår. Eneste gangen jeg har grått ved bleieskift, jeg var helt fortvilet. Det kom så kjapt, og det så så ille ut. Men som sagt dette tok legen alvorlig. Anbefaler deg å ta en tlf hvis det er så ille. Det trengs nok mer enn kjerringråd på slikt. ikke alt du skal putte på blødende sår heller. Jeg var hos legen etter bare to slike bleieskift, og han blødde ikke dagen etter. Den var utrolig effektiv den salven. Nå var dette som sagt en form for atopisk eksem, og vi fikk ikke bare resept, men og god forklaring fra hudlege om behandling og ikke minst forebygging. Han fikk aldri slikt igjen, så det var nyttige råd. Lykke til!
smakk Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Uff, vet hvor fortvilende det er, slet med det samme i månedsvis. Ble anbefalt en salve mot fotsopp av helsesøster, men da gikk det betennelse i det og det rant verk i strie strømmer ( Ikke lurt åbruke i åpne sår viste det seg.. Jeg prøvde alt av salver og råd uten hell, helt til legen anbefalte vanlig øyensalve av alle ting (husker ikke hva den het, men brukes mot sti på øye bl.a.) Med den lukket sårene seg på mindre en tre dager, har deretter sverget til potetmel og kun rent vann. Etter et besøk hos svigermor med våtervietter og sinksalve var det kjapt på nippet til å bryte ut igjen, men potetmelet fikset det. Husk at salver som f.eks. sink lager fuktbarriere, dermed stenger denne inne fuktigheten slike sår avgir. Det som trengs er noe som absorberer verk og fukt,slik at huden kan leges. Lykke til i alle fall og god bedring til stakkars LilleMy!
SnupsaTupsa Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2007 Tusen takk alle sammen! Vi har for noen uker siden prøvd den fotsopp-salven, Dactacort eller noe sånt. Hjalp ingenting. Ikke noe mer enn alle andre ting jeg har prøvd; det som er nevnt tidligere, og olivenolje, purelan, aloe vera og det ene etter det andre... Men nå ble det brått værre som sagt... Det er masse småvabler tett i tett på en måte... "sår" eller flekk der huden er etset bort på de fleste, og nå begynte noen av de å blø...! Jeg sendte med gubben en liste på apoteket over tips jeg hadde fått også snakket han med de. De var utsolgt for medisinsk grønnsåpe som jeg skulle vaske med (fant tipset her et sted og det var de enig i), også kunne vi bruke krystallfiolett men ikke i åpne sår, så da utgikk den. Men kom med en spray her; 3M Cavilon, som lager en beskyttende hinne slik at det får leget seg selv visst. Da ville ikke fukt osv som ellers ligger inni der komme til det. Også kjøpte vi Mesoft kompresser. Vasket med (milde) våtservietter en stund siden vi var tom for engangsklutene vi kjøper i sverige... Får evt dra ut på apoteket igjen i morgen om det ikke ser noe bedre ut! Stakkar lille jenta mi... Storesøster'n fikk noe liknende av "tannbæsj", men langt ifra så ille, og salve eller potetmel ordna det alltid greit. LilleMy er forresten 8 mnd, og bruker Pampers Active Fit (storesøstra fikk utslett av Libero, så vi har sverget til pampers). Spiser ikke sitrusfrukter eller noe særlig annet "rart" enda ;O) Tusen takk for mange tips!!!
♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 eg har brukt krystall violett vann å gjerne potet mel oppå når d har tørket, spes når han legger seg, eller inotynoh oppå.. min lille prins ahr også hatt blødende sår.. har aldri funnet ut hva det kommer av
smakk Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 Nå kom jeg forresten på noe ganske essensielt som legen min sa, nemlig at slike sår (hvertfall slike vesla her hadde) var så vanskelig fordi det var så mange forskjellige bakterier som kunne være årsaken. Hver type hadde liksom hver sin ting som hjalp, så han hadde en lang liste med ting å forsøke. Vi var kjempeheldige fordi den første han foreslo funket som et mirakel. Han sa vi hadde flaks, for det måtte som oftest endel prøving og feiling til før man traff på rett. Jeg forsto det som at hvis det hadde vært en annen bakterietype så ville ikke den salven hjulpet, da hadde det vært noe annet igjen.. Jeg ville tatt henne med til legen på mandag om jeg var deg.
*Tonerose* Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 Kan være sopp. Han ene min hadde slik utslett lenge, og ingen ting hjalp. Smørte til slutt canesten soppalve på, bedret seg nesten med en gang! Så jeg ville prøvd det.
mamma og my Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 Nå har du fått mange forslag, jeg har ikke lest alle i detalj, men har du prøvd hydrokortison eller andre salver som kan smøres på betente sår? Ellers tenker jeg at du kanskje burde legge på plaster på sårene. Nå kommer jeg ikke på et eneste navn, men det finnes et utall som brukes på infiserte sår rundt om på sykehus og sykehjem. Hadde nok tatt en tur til legen...
Mamma jei Skrevet 20. juli 2007 #17 Skrevet 20. juli 2007 Smør ikke salve i det åpne såret, men bare rundt kanten (sink). Det trenger å tørke, så fete salver er ikke bra. Prøv å blande hudpleiesalve og sink, og se om det funker bedre. Har funket her. Ellers får jeg bare si lykke til! Huff, hørtes fælt ut det der.
SnupsaTupsa Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 20. juli 2007 takk, takk alle sammen! Vi får se i morgen tidlig om det ser ut som den sprayen virker... Ellers ringer jeg legen eller hs på mandag om det ikke er bra igjen (tviler jo på det siden det allerede har vært sånn så lenge...) XXX
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå