Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Merket dere noen virkning? Kan det sette igang fødsel??
lb71 Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 jeg prøvde ma første gang med mitt andre barn. Etter en fødsel fra H.... første gang skulle alt prøves for en bedre opplevelse. Etter time nr 1 hadde jeg en rie på vei til parkeringsplassen. Denne var så sterk at jeg ble skikkelig skremt og ringte min sambo. Turte ikke kjøre bilen hjem og han måtte hente meg på sykehuset. Etter dette ble alt rolig men på den 2 timen hadde jeg 3 cm åpning da (1 uke etter første timen). Etter 2 timen kjente jeg absolutt ingenting og tenkte det ikke hadde noen virkning. Men samme kveld gikk altså vannet. På sykehuset ble det konstatert full modning og jeg fikk time til igangsettelse morgenen 1,5 døgn etter. Det ble aldri nødvendig for kvelden etter startet riene igjen og vi reiste inn til sykehuset. Riene var ikke særlig smertefulle og det viste seg at der allerede var full åpning (som jeg hadde fått uten smerter...). Ved ankomst føden var det bare å presse i ca 6-7 min og så var jenta ute. Nå har jeg termin 5 august og har hatt ma 1 gang. Skal ha time nr 2 på mandag. Jeg har stooor tro på dette men om det hjelper på alle vet jeg jo ikke. Men verdt å prøve... Absolutt!!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Spennende. Jeg er 37 + 2 - er det forsent å begynne med dette da? Hvor mange behandlinger bør jeg ha i ukene framover?
lb71 Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Jeg hadde min første time denne gangen når jeg var 38 + 0. Min andre time skal jeg ha nå på mandag og da er jeg 38 + 4. Jeg er satt opp på en 3 time når jeg er 39 + 0 men om denne blir brukt vil jo vise seg.. ;-) Jeg betaler kr 300 pr gang men det er på privatklinikk. Har føden kapasitet gjør de dette gratis så det er lov å høre med dem først. Må skrive inn her etterpå og si om du fikk noen resultater om du nå velger å prøve dette. Jeg har hatt sterke smerter i underlivet etter første time denne gang og tror nok(håper) det er modning/åpning på gang ja....
Annemor83 Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har fått det av min vanlige jordmor (hun driver med akupunktur også) når jeg var til kontroll ved 38 + 5. Hadde masse kynnere samme dagen, men ikke merket noe annet. Skal få samme behandling ved 39 + 5, så håper det skjer noe mer da!
Nennan&Theo Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Hei! Jeg blir så glad av å se at andre har hatt god effekt av ma!! ;o) Jeg har vært på 4 konsultasjoner og jeg har kjempe mye smerter i magen hver dag. Vet ikke om jeg har noen åpning el om jeg er moden men jeg håper jo for jeg kjenner MYE nedi der hver dag. I går trodde jeg det var noe på gang, mensen smerter i mage og rygg hele dagen men det gav seg til natten. Er 39+6 idag og jeg begynnte for 2 uker siden så det er ikke for sent nej! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Gikk til modnings-soneterapi fra veke 35, og fødsel gjekk fort. Intenst, men heilt fint. Fra vatnet gjekk til jenta var ute tok det ca 4 timar! Revna heller ikkje mykje. Eg veit jo ikkje korleis fødsel ville gått uten "terapien", men trur at den har hjulpe veldig! Er og svært oppegåande etter fødsel, alt trekker seg tilbake og gror som det skal. Vil anbefale å ta modningsterapi, akupunktur eller soneterapi til alle!
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 Jeg tok min første akupunkturtime i slutten av uke 36, og to dager etter begynte jeg å få ordentlige modningsrier. Trodde jo først at det var svake rier som begynte, men det dabbet av etter et døgns tid. Akupunktøren sa da på 2 time at hun ikke ville sette like mange nåler neste gangen og heller ikke like dypt som første gang da hun ikke ville at jeg skulle føde før termin på hennes bekostning.... søren og ) Men på meg virker det som det satte igang ting iallefall....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå