Shandra - fødeklar Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Er hjemme fra sykehuset på perm. Har vært innlagt siden søndag. Fikk akutt vondt for å puste. Som følge av proppen i lungen har jeg også hatt et lite infarkt i samme lunge. Nå må jeg sette Fragminsprøyter resten av svangerskapet. Er 13 uker på vei. Men har fått sett lille gullet som har det bare bra i magen tross flere røntgen og endel medisiner.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 En venninne av meg hadde blodpropp før svangerskapet.. må ta sprøyter hver morgen i svangerskapet, går ofte på kontroll for å måle INR, og må ta sprøytene seks uker etter fødsel.
Feliz31 Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 hei, godt at du får bra oppfølging videre. Jeg har hatt blodpropp i morkaka og infarter i tidligere svangerskap noe som har påvirket vekstvilkårene til babyen. I dette svangerskapet går jeg på forebyggende medisiner for dette, men ikke av den sterkeste sorten, Abyl E i tablett form.. Jeg får også god oppfølging fra fødepol på mitt sykehus og det gjør det mer betryggende. Foreløpig ser alt bra ut, senere utover blir det målt blodgjennomstrømingen i navlestrengen og morkaken (doppler undersøkelse) for å se hvordan det fungerer, og dersom det viser seg at det er dårlig gjennomstrømningen er risikoen for tidlig fødsel stor. Jeg er nå snart 18 uker på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå