Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 det er så plagsomt. noen som har noen gode råd for å bli kvitt det litt
Småbarnstreff Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Har også fått det nå på slutten. Var spesielt ille her en dag jeg spiste på Burger King og drakk masse brus, så det betyr kanskje at en bør unngå fet mat og drikke da?
"husmor"med lille Nora Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 eg fant ut at lunket vann virket på meg. hehe. det er ikke godt å drikke men det hjalp. (var bestemor som sa at det kunne hjelpe) eg og har eg glass lunket vann ved nattbordet:)
kisso Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Bør unngå sjokolade og kullsyreholdig drikke. Ellers har jeg selv merket at jeg heller ikke tåler eplejuice får en del halsbrann av det. I begynnelsen døyvet jeg det med melk men så gikk ikke det lengre, da ble det disse tbl som apoteket anbefaler gaviscon og aflurax. Etter en stund me de så hjalp jammen ikke det lengre heller, nå sverger jeg til link. De er også enklere å tygge. Men ellers er det jo best å ikke spise store måltider og heller ikke rett før leggetid, det er jo lett å si for sånn sultne hole godtesjuke gravide som meg;)
*RutIetutt* Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Lovehearts funker litt her....ellers er det bra med melk eller yoghurt. Unngå kullsyre, fet og sterk mat. Jeg syns også appelsinjus gjør det verre. Jeg spiser stort sett yoghurt og Ritz-kjeks for tiden...for da får jeg ikke halsbrann... Ellers funker jo Gaviscon bra...men det smaker pyton! Jeg kaster bare opp om jeg prøver meg på det...finnes sikkert andre ting på apoteket som funker, men jeg har ikke prøvd dette....håper hun kommer snart så halsbrannen forsvinner...;o/
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Eneste som hjelper meg er gaviscon som smaker helt pyton, men kaster de i meg og tygger som f... Det er til syvende og sist bedre enn halsbrann og. Synes det bare blir mer og mer jeg får halsbrann av jeg så skal jeg kutte ut alt blir det ikke mye igjen å spise på...
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Gjør det verre: Kaffi og te Brus, appelsinjuice, eplejuice og kaldt vann Feit mat Krydra mat Hvitløk Gjør det bedre: Melk Iskrem Novaluzid mixtur Sove i omtrent sittende stilling Og egentlig det meste av hvite matvarer (melk, ost, hvit saus etc...)
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har også vært plaget av halsbrann i det siste................helt jævlig til tider!!! Jeg gikk på apoteket og spurte hva de kunne anbefale, og fikk beskjed om å kjøpe meg "gaviscon".....og det har hjulpet meg masse i hvertfall!!!!!!! Jeg går ikke utenom døra hjemme uten å ha meg noen tbl! (fåes både som tbl. og mikstur)
Emlyn med 2 i magen Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Kjøpte noen kalsiumtabletter (TROR jeg det var, har ikke boksen her) på rema 1000 av alle steder. De dempet irritasjonen. Spør på apoteket el et annet sted med et vel assortert medisinutvalg.
Bolla Pinnsvin Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har ikke vært så mye plaget,men av en eller annen grunn hjalp det med pistasje-is! Og melk.Har ikke prøvd andre ting,men har hørt at Lovehearts hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå