kokelimonke Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Hadde time for igangsetting fredag den 13, men da fikk lilletulla det tydeligvis for seg at hun var klar; vannet gikk torsdag kveld, men riene startet ikke før utpå dagen på fredag. Første del gikk veldig greit, pustet meg fint gjennom riene til ca 6 cm, da fikk jeg epidural -og ja, det var fantastisk deilig, anbefales! -ble helt skjelven av den, og ble veldig svimmel, men koste meg under dyna og hadde et par rolige timer, satt og pratet med jordmor og kjærsten, spiste litt og slappet av. Kjente fortsatt riene med epiduralen, men de ble ikke vonde før det nærmet seg utpressing, da kom de for fullt etterhvert. Men selv om de var vonde var ting så intenst mens det sto på at selve smerten ble litt borte, jeg hadde jo en jobb å gjøre! Denne delen ble VELDIG intens for meg, alt hadde gått sååå bra hittil, åpningen gikk kjapt og greit -til og med med epidural, men hun var ikke lett å få ut; presset i 1 time og 50 min, da visste jeg til slutt ikke hva jeg het, mot slutten så jeg en saks i det fjerne, og bare ropte til min fantastiske jordmor at hun skulle klippe og få henne ut, og det gjorde hun! 01.37 (hun ble altså 14.juli barn og ikke fredag den 13;) kom Sofia, 3612 gr og 51 cm og selvfølgelig helt perfekt =) Er vel hjemme og koser oss, brystvortene er såre som fyyyy, men biter tenna sammen, det er verdt det. For dere på overtid; jeg vet så godt hvordan dere har det, men PLUTSELIG har dere den lille der, sov alt dere klarer og prøv å tenke minst mulig Og -til alle dere som skal på Ullevål, møtte bare fantastiske, varme og støttende mennesker overalt, gled dere Lykke til!
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Gratulerer så mye med prinsessen! Ønsker dere lykke til videre!
*RutIetutt* Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Gratulerer så masse - nydelig navn hun har fått:o) Huff, må være tungt å gå 13 dager over...jeg gikk fem dager over sist og holdt på å gå ut av mitt gode skinn...er om mulig ENDA mer utålmodig denne gangen...men, men - ikke noe å gjøre med det desverre...hun kommer vel når hun er klar:o) Lykke til videre med den lille:o)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Gratulerer så mye med jenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå