Gå til innhold

Leggkramper!!! hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har hatt så skikkelig meg leggkramper de siste nettene nå!! Leggene er knallharde og det er vondt å gå.

Fikk noen kjerringråd ang dette sist, men husker ikke noen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er sikkelig vondt med leggkramper! Mener å ha lest her inne at magnesium skal hjelpe, eller å spise bananer:)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Masasje av legger om kvelden og gjerne i løpet av natten har hjulpet meg. Stryk fra ankelen opp mot kneet.Gjerne med olje men ikke noe must.... men det krever jo at du har en som kan gjøre det da... hos meg er det mannen min som gjør det...

Skrevet

Spis magnesiumtilskudd fra PREVENT. Startet med det for 3 uker siden..har ikke hatt ei eneste krampe etter den første tabletten. dejli:)

Skrevet

Jeg har slitt med mye leggkramper selv, har faktisk ikke kjent så mye til dem i det siste...

Men faren min pleier alltid å spise trønderfår (saltpølse) år han har kramper, og han påstår at det hjelper med en gang og at krampene gir seg. Hvis ikke han har saltpølse for hånd, hiver han i seg litt salt...(!)

Prøvde salami en natt, men det funka ikke på meg...

Skrevet

jeg er enormt plaget med leggkramper.

Spesielt om natta, når du får krampe skal du slå foten mot noe hardt!!! Funker på meg, slutter faktisk med en gang.

Har også hørt omd e sm bruker ull tråd rundt leggen, men har ikke prøvd dette selv..

Skrevet

Eneste som virkelig hjelper er opp å gå med EN GANG du kjenner at krampen kommer!

Ellers sa fysioterapeuten at jeg måtte være næye med å tøye leggene HVER dag. Stå på nederste trappetrinn med bare tåballene inn i trappetrinnet. Senk hælene så langt ned du klarer. Evt bare med en fot i slengen om balansen er litt dårlig. Lange uttøyde muslker er mindre utsatt for disse utidige krampene.

Lykke til

Skrevet

Støtter forrige innlegger, pleier å slenge føttene på gulvet og komme meg opp så fort kroppen tillater (ikke så gruelig fort), så går det over. Ellers å ha føttene liggende på et par puter om natta, etter at jeg begynte med det er det sjelden jeg får kramper. Da som regel fordi de ramla ned.

Skrevet

heisann!

jeg var også plaget med det,men fant et gammelt kjerringråd jeg har prøvd ut,og det funker for min del...... jeg har lagt en stålkniv på tvers under madrassen min (viktig at HELE kniven er av stål -eks. hardangerbestikk)

Skrevet

Jeg var veldig plaget av leggkramper i første svangerskap og gruet meg til å oppleve dette igjen, for fy... så vondt. Etter første natt med kramper (tror jeg var i uke 25 da) leste jeg et kjerringråd om å legge en magnet i senga. Gjorde dette samme kveld og har ikke hatt leggkramper en eneste gang siden. Og nå er det bare 5 dager til termin:o)

Helt merkelig, men...

Skrevet

Mine kramper forsvant da jeg startet med kalktabletter, men om det var det som gjorde utslaget skal jeg ikke banne på

Skrevet

hørt at det kan være tegn på kalsium mangel,babyen trenger stadig mer kalsium til oppbygging av sitt skjelett så da blir det lite på deg.Jeg begynte å drikke mer melk enn jeg bruker straks leggkrampene så smått begynte å komm,ca uke 27.Er nå i uke 31 og synes det har hjulpet,vanskelig og gi noe akutt råd men det er viktig å forebygge gjennom å få i deg nok kalsium(kalk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...