Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg bor nå 40 mil fra hjemplassen min, der jeg helst vil flytte til viss jeg blir alene med ungene. Det jeg lurer på er om jeg kan gjøre det uten at far har noe han skulle sagt? Hvordan blir det med samvær. kan han kreve 50% samvær, annenhver uke? Han sier han skal få det til, men vil ikke det bli litt for drøyt for barna å reise så mye?
mammatil4gull Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 har dere delt foreldreansvar .... ? han kan uansett bare nekte deg å flytte ut av landet ... skal han nekte deg å flytte til hjmplassen må han ha en god grund og det må opp i retten først .. han alene kan ikke nekte deg det ... han kan ikke ha 50% samvær om ikke du går med på det .... jeg har et barn som har faren sin 44 mil unna .. ho har siden ho var liten og frem til skolen hat en uke hos faren og 4 uker hjemme .. eter skolestar har han fått de fleste ferier bortsett fra jul og helesommerferie
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 er det ikke noe med at pappaen må skrive under på at barna flytter ut om dere dere bor sammen? mener det er noe sånt. ellers så kan man jo bo sammen den ene dagen også kan pappaen komme hjem fra jobb også bor ikke barna der mere. om barna har stor tilknytting til lokamiljøet og barna har en vis alder så kan det godt hende han får hovedomsorgen i retten. om du flytter men du gir oss ikke så mye info så da er det ikke så lett og hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Vi har delt foreldreansvar og barna er 2 og 3 år gamle. Men kan jeg alså flytte hjem og nekte han 50%?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 ok, det hjelper for deg at barna er små. er ikke sikker på om du må få han til og skrive under på at barna flytter ut av der dere bor sammen. men om han ikke vil at du skal flytte så langt så er det jo bare og være super sleip og få han til og skrive under på at du og barna flytter til foreksempel en venninne av deg som bor i nærheten også kan du flytte hvor du vil etter det. du kan nekte 50/50. han kan gå til retten. han vil da ikke få 50/50. kansje han får hovedomsorgen og du blir helgemamma. kansje du får hovedomsorgen og han blir helgepappa. 50/50 når man bor langt unna verandre er ikke noe gunstig uansett. så jeg ville heller vært helge mamma en og gå med på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå