Gå til innhold

Egoistiske med tanke på kjønn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange her inne gleder seg til UL for da kan de få vite kjønnet. Noen blir skuffet over at det ikke er "riktig" kjønn......

Egentlig skal man være glad for at fosteret har alle fingrer og tær, armer og bein, magesekk, nyrer og at det i hele tatt er frisk og velskapt..... Synes egentlig mange er veldig egosistiske når de tenker bare på kjønnet.

Har selv vært oppe i en situasjon der det ufødte barnet ikke var "velskapt". Blir bare litt provosert, for det er nemelig ikke en selvfølge at barnet er velskapt......

Signerer med anonym fordi de fleste her inne vet hvem jeg er!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du bare drite i det du synes å heller ta det åver til kranglesiden.. Folk må ha lov til å føl å synes akkurat det dem mener. Så lenge det ikke går utover deg.. Å det går jo ikke utover deg, hva andre synes..

Så dropp driten.. Å dra den inn på kranglesiden.. der du hører hjemme med dine utsagn ;)

Skrevet

Folk må få lov å ønske seg akkurat hva de vil - og tror neppe noen kommer til å mislike ungen sin fordi kjønnet ble "feil". Jeg har selv to jenter og skulle gjerne hatt ei til - men fikk ikke sett noe på ultralyden.

Er delvis enig med anonym, ingen vits i å tirre seg over ved å skrive sånne innlegg...Jeg har ei venninne som måtte føde i 6 mnd fordi barnet var uten nyrer -skjer veldig sjeldent -men selv hun hadde sine ønsker etter dette barnet når det gjaldt kjønn...babyen hennes døde under fødselen-var ingenting å gjøre... men likevel... - la nå de som ønsker seg jente/gutt -få ønske seg det. Skriv heller andre innlegg som er litt mer relevante.

På dine vegne så må jeg få si at det var trist å høre at ditt barn ikke var "velskapt", men er sikker på at du elsker barnet ditt like mye for det...

Skrevet

Er ening med deg. Hvilket kjønn det er er helt ubetydelig og egentlig en skam at folk er mest interisert i det da de kommer til ultralyd. Ultralyd undersøkelse er ikke en undersøkelse for å finne kjønnet.

Skrevet

Ønsker meg et friskt barn jeg...

Og når folk skriver det de mener om hva de ønsker seg av kjønn så må de tåle at andre mener noe helt annet. Er ikke en selvfølge å få friske barn.

Skrevet

Jeg syns folk skal få lov til å ønske jeg. Sambo ønsket seg nok gutt, UL viste jente. Men jeg dømmer han ikke for det, han blir en god pappa uansett.

Kan aldri tro de som ønsket seg ett spes kjønn ikke blir glad i barnet sitt, uansett hva det nå blir.

Og vi er vel alle glade over å se at babyen vår er velskapt!!

Gi folk litt credit, og ikke tro at de tvers gjennom er pill råtne! Ønsker bør ingen ta ifra oss, det er både lovlig og nødvendig! Og hvis ett innlegg støter oss, ja, da får vi bare overse det og tenke at folk faktisk er forskjellige!

Jeg kan ærlig si at jeg ønsker meg jente! Og det har sine grunner, som jeg ikke føler jeg trenger å opplyse alle om. Men SÅ KLART blir jeg lykkelig om det viser seg å være en liten gutt også!! Jeg er da ikke kaldere enn det:) Og mest av alt er jeg glad inni meg fordi den lille er frisk og rask!

Skrevet

Var inne i nesten en halv time å jordmor skjekket alt grundig, og forklarte hva alt var, hjerte, ryggrad, ti fingre, ti tær (fikk et kult bilde hvor begge føttene ligger inntil hverandre), konturene i hodet, magen, fostervann, hun kunne ikke se noe galt. Målene stemte etter mens termin, men ble likevell flyttet to dager. Men den så velskapt ut.

Like før vi gikk sjekket hun kjønnet, det tok max ett min.

Jeg har lyst til å vite kjønnet, men man er ikke 100 % garantert at man får det. De kan ta feil.

Jeg får en gutt til, og er storfornøyd med det. Dessuten så slapp jeg å gå flere år for å bli gravid denne gangen:o)

Skrevet

unnskyld meg, man har lov til å mene noe her. jeg har også reagert kraftig på tilsynelatende voksne kvinner som tillater seg å skrive at de er så skuffet fordi de venter gutter. hva er det som feiler verden. kan man ikke bare være glad for at man har evnen til å få barn, forskjellige barn alle sammen. jeg vet ikke selv hva jeg venter, har en liten jente fra før og hun er ett lite troll, på ingen måte perfekt slik at jeg bare vil ha jenter heretter, men hun er fantastisk bare fordi hun er seg og jeg fryder meg over alt hun kan finne på, og det mine venner har ingenting med kjønn å gjøre.

har ingen problemer med å mene dette, jeg ser frem til å få ett barn til, ett barn, en liten bror eller søster til min fantastiske trolljente, og har derfor ingen problemer med å signere dette heller.

Skrevet

jeg er helt enig med HI her..

syntes det er utolig trist å lese at noen er skuffet for å få "feil" kjønn.

Utrolig egoistisk syntes jeg. En skal være glad en får et friskt barn sier bare jeg!

Skrevet

Jeg er såå enig med deg:) Jeg er selv kjempespent på ultralyden, men skal ikke vite kjønnet! :) Bare krysser alt for at den lille ser frisk og velskapt ut!!!!

Skrevet

skjønner godt ka du mener anonym (hi)

Eg tror folk her inne snakker om kjønn i beste mening. Ikkje for åvære egoistiske, men fordi d e spennende.

Mange tenker ikkje en gang på at nokke kan være gale med den lille, men tar d som en selvfølge at alt er bra. Heldigvis er vi mennesker skapt sånn at vi stort sett er positive. Skal vi gå rundt å tro at noe e gale hele tidn, blir vi gal.

Men når noen opplever en så grusom ting som deg, tenker en på en an måte etterpå.

Etter å ha hatt en SA i uke 14 veit eg at ting ikkje alltid blir som vi har tenkt, og mitt fokus e automatisk en an plass. Håper no at det skal være liv inni der på Ul, og at babyen e frisk og rask.

Men den det betyr ikkje at eg ikkje e spent på kjønnet,for om de kan se d vil eg gjenre vite d.

Ble et langt innlegg dette, men poenget mitt e at eg kan forstå begge parter.

De som blir skuffet over "feil" kjønn, hadde nok tenkt annerledes om de hadde samme erfaringer som deg. Men heldigvis for de har de ikkje d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...