Gå til innhold

Store smerter nede i magen og bak i endetarmen..nedpress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer.

Noen som har opplevd dette? Jeg har siden i morges bare kunnet ligge, eller sittet bakoverlent. Når jeg sitter eller står/går oppreist presser det sånn på bak mot endetarmen og foran at det kjennes ut som knivstikk. Er i starten av uke 36 nå, er ikke så urolig, for jeg kjenner at babyen har det bra, han sparker og beveger seg som normalt, men lurer selvfølgelig på om det er fødsel på gang her. Babyen ligger med hodet ned, festet tror jeg, og har gjort det i mange uker. Er skikkelig vondt når jeg er på do, da kjennes det ut som om babyen er på vei ut. Har vanligvis mange kynnere, men har ikke hatt mer av det i dag. Er 2.gangs fødende, fikk en fullgått jente 2 uker før sikker termin. Noen som har hatt sånne smerter/nedpress. Skal jeg ringe føden, eller er det noe som er vanlig? Noen som kan svare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likner veldig på det jeg opplever. Har hatt det sånn den siste måneden. Jeg spurte jordmor og hun sa at det kunne være modning på gang, men det er visst flere som går med slik følelse i flere uker før fødsel. Jeg er visst en av dem. Jordmor sa da jeg spurte at hun håpet ikke at jeg var en av dem for det er ubehagelig og til tider vondt. Gjett om jeg vet det..

Men ta det helt med ro, det er helt normalt hvis det er samme som jeg har, og det høres slik ut!

Skrevet

Jeg er i uke 38 og opplever det samme som du beskriver!

Det har jeg gjort i flere uker nå..skikkelig nedpress i både magen og endetarmen...Får også skikkelige stikksmerter i underlivet og endetarmen.. Det er et helvete å komme seg opp fra sofaen/senga/stol da iler det gjennom underlivet og bak..

Får det også når jeg går mye, eller når je kjenner at babyen presser på med hodet, han har värt festet i 6 uker nå...

I tillegg har jeg innimellom luftsmerter, spes nå når babyen er större DA blir det extra slitsomt...Jeg kjenner også at babyen har det bra, sparker og beveger seg..

Ekkelt, föles noen ganger ut som om babyen er på vei ut ja...Tyngdefölelse i underlivet og myeeee press...Kjenner det også når jeg snur meg i senga på natta...Au Au Au...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...