L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 det skal bli godt... :=) hva skal dere andre ha til middag?
gladbaby Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Aner ikke! Men hvordan lager du ostesuffle? Det høres så godt ut! Oppskrift?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2007 jeg syns iallefall det er veldig godt... :=) 4 personer: 3 ss smør 4ss hvetemel 3 dl melk 1/2 ts salt 1/4 ts muskatnøtt (revet) 5 egg 200-300 g ost.(jarlsberg eller norvergia) Fremgang: Skille plommene og eggehviten. Pisk eggehviten til den blir stiv. Tilsett smør og hvetemel og lag en jevning, tilsett så melk(spe på=), krydder og eggeplommene. Dette bør være litt varmt, men ikke koke. Så tilslutt osten.. Rør slik at det blir en jevn masse. Så rører du inn eggehvitene, men de skal bare eltes inn, slik at deigen ikke faller sammen. Helles i en smurt ildfast skål.. Steketid: 45-50 min på 175 grader. Ps. Jeg bruker å tilsette skinke for å få litt annet i den, men her kan du variere selv:)
gladbaby Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Tuuusen takk! Den skal jeg prøve om ikke så lenge, tenker jeg! Mmm - ser delilig ut!
Gkm1 Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Å det hørtes kjempegodt ut Hva skal man ha ved? Har aldrig spist det før....
pandabjørn Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 i dag har vi bare grillet litt i det fine været......i morra blir det biff m/tilbehør nam nam
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2007 jeg bruker hvitløksbagetter (BEST=) OG salat til... hvitløken gir ekstra smak syns jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå