liten_passasjer Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Har to uker igjen til termin, og er utålmoding. Vet dere om de kjærringrådene for å få fart på ting kan virke allerede nå, eller må jeg være enda nærmere termin? Tenker å lure gubben til sengs i dag, men tre ganger om dagen blir det ikke. Og vil ikke gulpe nedpå med kanel i ukesvis heller... Begynner å bli klar for å møte lillegutt, men kan jo i teorien gå en hel måned til. Da kommer jeg til å bli tullete.
Kaffelatte Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Du kan prøve fra uke 36. De fleste rådene må sikkert brukes litt over tid, som bringebærblad-te og salvie-te, og også sonepunkter og akupunktur. Hjelper ikke etter første gangen. Så jeg ville begynt nå, men du kan jo styre unna sånt som smaker æsj, som kanel i melk og lakserolje f.eks.)
Bolla Pinnsvin Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Husk at jo lenger babyen blir i magen,jo bedre rustet er h*n til å takle livet utenfor magen! Babyen kommer når den er klar;-)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Prøv i vei! Men tror ikke det funker før man er moden. Har testa ut "snille" kjerringråd siden uke 37. Og husk bringebærblad setter ikke igang fødsel. De har jeg brukt siden uke 33.
ennaH Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Du kan ta modningsakupunktur til du fremstår som ei nålepute, drikke bringebærte og ete kanel til du spyr av det. Du kan svelge nedpå fødepizza, lakserolje, hoppe i hoppetau og løpe i trapper til du blir helt utslitt. Uansett kommer ikke babyen ut før den er klar. Fødselen starter som et resultat av et komplisert hormonelt samspill mellom mor og barn, ikke som et resultat av NOEN av kjerringrådene du blir presentert for eller prøver. Beklager, men sånn er det :-) Det ENESTE som har noen effekt, er sæd. Det inneholder det samme stoffet man finner i modningsgeléen de gir deg på sykehuset.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 Tror nok også jeg må si meg svært enig med deg ennaH Svært enig.
Kaffelatte Skrevet 21. juli 2007 #7 Skrevet 21. juli 2007 Det er klart. Men det er derfor man sier etter uke 36. Rådene virker ikke etter bare en gang er min erfaring, man holder gjerne på ihvertfall 2-3 uker med veldig mange av dem. Som f.eks salvie-te og bringebærblad-te. Ingen av kjerringrådene er magiske greier som virker umiddelbart, jeg har ihvertfall ikke erfart det, så sjansen for at baby er inni magen en stund til er stor. Rådene virker heller ikke før man er moden, så jeg tar ikke det så tungt.;o)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #8 Skrevet 21. juli 2007 hva med oss som ikke får sæden til mannen?? jeg blir gaaal han klarer det ikke!!n jeg vil ikke gå over tiden for han er slik....
gia. Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Tror nok bare du må være tålmodig gitt... Kjerringråd er oppskrytt og skaper falske forhåpninger. Nyt tida uten den nye sjefen, du har resten av livet ditt til å omgås ham/henne etter fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå