Gjest Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 jeg begynner å trene for tidlig??? gutten min er snart 2 uker gammel og jge føler meg vel snart klar for å begynne å trene vekk de ekstra kiloene som kom i svangerskapet.
Expat Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Ammer du? Du må være forsiktig med hard trening (les om det på ammehjelpen.no, a-å). Og tar du situps før magen har trukket seg sammen igjen blir den ALDRI flat igjen.
Northernlights Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Ike lenge siden jeg leste et sted at nyere forskning sier at avfallsstoffer går rett i melka om man hardtrener, og gir den dårlig smak og "vanskelig" baby. Noe du kan bekrefte,expat? Uff, ta nå livet litt med ro nå når du nettopp har hatt svangerskap og fødsel så tett innpå deg. =) Kroppen finner igjen sitt gamle jeg om du tar det med ro,også.
Expat Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Jupp, og melka kan smake melkesyre og man får brystvegring og alt mulig dritt...pluss at melkemengden kan minke. Et ord er bra i amming: moderasjon! Det er det eneste de fleste trenger å tenke på.
Northernlights Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Et par friske gode turer pr dag med vogna er det mest dristige jeg har gjort..hehe,ser ikke ut som en fotomodell, men kroppen har iallefall hatt godt av de turene jeg klarer å dra meg ut på. Gleder meg til å bo et sted uten vinter. For da slipper jeg og gå i hi i november i år! =)
somm@r Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Livmora di kan dette ned. Dette fører til at du vil se gravid ut resten av livet, det ser ikke pent ut. Vil anbefale deg å vente med trening til etter 6 uker. Da er bekkenbunnen oftest klar igjen. Melkesyre og hard tening er helt ok selv om en ammer.
prekæs Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 "Du kan gå så mye du vil" sa legen til meg. Var frisk og hadde ingen komplikasjoner ved fødsel. Har ammet og drevet med kondisjonstrening, men ammet alltid før treningen, og aldri med en gang etter. Mulig melkesyra var ute av melken, før jeg ammet igjen. og jeg ammet lenge. var ikke noe problem for meg.
prekæs Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Understreker. Ikke løping og annen hardtrening før 6 ukerskontroll. Og spør om klarsignal fra legen.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Magemusklene dine skal du være ekstremt forsiktig med å trene før du har vært på 6-ukers kontroll. Pga at de må få tid til å komme tilbake på plass igjen. Magemusklene deler seg jo i svangerskapet.... Halvor er snart 2 mnder, når jeg var på 6 ukers kontroll fikk jeg beskjed om at jeg måtte være forsiktig med å trene magen enda, skulle ta situps med samla ben osv. Skal ikke jogge noe særlig pga bekken osv. Men kan begynne å trene igjen fort nå. Eneste treningen jeg virkelig fikk lov til var å ri. Det var bare bra for rygg og bekken,. Du kan jo gå raske turer, men jogging bør du holde deg unna til du har vært på kontroll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå