En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Hvordan er det å ta med seg en ca. 2 mnd gammel baby til kreta? Dette blir isåfall i månedsskiftet september/oktober, så det er ikke spesielt varmt. Er dette veldig risky, eller er det andre som har gode erfaringer med dette? Hvordan gjør man det isåfall på fly, må vi bruke bilsetet/bærebag på gulvet?
Gjest Ut på tur Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Før du bestiller billett så ta en snakk med helsestasjonen og hør hva de sier, men jeg vil tippe det ikke er noe problem spesielt dersom du ammer og den lille ellers er frisk og rask Flyselskapet vil jo kunne fortelle litt om deres rutiner i forhold til å ha med baby
mamamaria Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 På flyet har du babyen på fang. Kun hvis det er ledige seter (som de fleste flyselskapene vil prøve å 'spare' til babyen din - med mindre det blir utsolgt da) kan du ha babyen i bilsete v siden av deg på ledig stol. Jeg anbefaler at du ammer (eller gir flaske) når dere går opp og under landing, slik at ikke ørene tetter seg igjen hos babyen. Det burde helst ha noe å suge på (evt. smokk). Som regel må man ha barnet sittende med ryggen sin inntil din magen, så ansiktet fra deg, i babybelte som henger fast i din belte. Men jeg har alltid snudd babyen litt under avgang og landing for å amme. Jeg har 3 barn og alle 3 hadde de sin første flytur ned til besteforeldrene da de var mellom 3 og 6 uker gamle! Gikk helt glimrende. Denne gangen skal vi ta pappapermisjon (fedrekvoten) på Gran Canaria er planen, og da reiser vi når babyen er 1,5 - 2 mnd gammel. Jeg har tenkt å amme, så da tror jeg ikke det blir noe problem. Og må det bli flaske på denne babyen, så kjøper vi vann på flaske og koker det, går sikkert fint det. Jeg ville absolutt dratt til syden når babyen er liten, det blir jo bare vanskeligere jo eldre de blir (når de går og stikker av osv ;-) )
Gjest Ut på tur Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Flyturen er ikke noe problem for det har jeg sjekket opp. Du kan fly med det samme ungen er født ... sånn at i teorien kan du fly hjem fra føden
Bolla Pinnsvin Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Ikke akkurat noe svar på spørsmålet dette her... Men... er du Vampiria!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå