Gjest Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Syns Halvor blir så hard i magen.. Han er "flaskebarn" og det sier seg jo selv da at bare får MME. Er det noen av dere som har prøvd Maltekstrakt i melka? Syns det hjalp en liten periode, men syns han er mye plaget med mageknip og luft i magen.. Noen erfarne mødre som har noen råd?
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 mine fikk maltekstrakt i melka ja. i hver eneste flaske. 1 ts i en full flaske.. vet ikke om det hjalp så mye da, men vet jo heller ikke hvordan det ville vært uten.. dessuten er det jo bare sundt med maltekstrakt. så ikke farlig å gi..
Kamomille Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 gav alltid malt i flaskene da de var mindre. Mor luft kan du evt prøve minifom eller fenikkelte
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Hvor gammel er han da? Vi brukte minifom de første mnd. på gullet.. Han hadde også mye luft, og da ble han helt bra! De gangene han har vært hard i magen har jeg brukt maltestrakt i melken hver gang over en periode og det har gått seg til....
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Er to mnder den 28.juli =) Kan man bruke maltekstrakt i hver flaske altså? Har bare gitt han det en gang per dag jeg.. Kanskje det er derfor han blir sånn :s .. Anbefales det forresten fra helsestasjonen eller noe? Tenkte jeg skulle ringe dit og spørre, men de har selvsagt ferie
Hiv o'hoi Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 lillegutt var en del plaget med mye luft en liten stund. jeg fant løsningen for han. han får en kvart teskje med malt til hver flaske, melken MÅ være varm nok, litt varmere enn du tror faktisk. om lillegutt får melk som er akkurat så varm at den ikke kjennes på håndleddet ( ca 37 grader), da får han vondt i magen. vil tippe på at melka hans ligger på 39 grader - aldri mer vondt etter at vi begynte med det.
~~DoraDora~~ Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Gi ham i stedet Lactulose/Duphralac (fås på apoteket). Det er mer effektivt :-) Helsesøster rådet meg til det pga at jeg har samme problem med min baby, som du. Det virket :-)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Takk for rådene snille damer ... At melken må være litt varmere fant jeg fort ut Lactulose vil jeg ikke begynne å gi han så sant jeg ikke må.. Blir kvalm bare jeg ser den flaska. Hehe.. Jobber i helsevesnet og gir stort sett alle det.. siden 99 har jeg vært borti den flaska hver dag. Skal høre med helsesøster om eventuelt å gi minifom, jeg tror det er mer luftsmerter som er problemet, men gir han maltekstrakt også.
skimre Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 dropp malten og gi sviskesaft (4 mnd nestle glass, bør kjøpes på kiwi, halv pris i forhold til andre butikker;o)) eller følg rådet til Månestrålen, den der malten fungerte aldri på snuppa mi, en liten stund som du sier, og så syns jeg nesten hun ble like hard, og vi måtte opp i en ts per flaske uten at det heller fungerte noe særlig... sviskesaft har hun fått hver morgen etter frokostflaska, 60 ml tenker jeg, og det gir alltid resultater i løpet av dagen;o) hvis du heller vil prøve Lactulose/Duphralac kan du prøve å gi 1-3 ml i en sprøyte inn i munnen hans, så fungerer nok det også fin fint;o) lykke til med gutten din!!!
Hiv o'hoi Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 men det var luftsmerter på min også.. han prompet og prompet og skreeeek.. Og det hjalp å varme melken. skal innrømme at jeg også gav han minifom et par ganger, selv om det sterkt frarådes her på dib. men det hjalp i hvertfall han..
fleXibel Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Vi brukte maltekstrakt ja.. snupp va mye plaget med magen.. Vi brukte nan, og prøvde colette, men det var enda verre for magen hennes da fikk hun skriketokt midt i maten.. så vi byttet tilbake te nan og hadde i malt ekstrakt og brukte minifom.. det hjalp på en del
skimre Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 ser du har fått menge svar, mens jeg har sittet her og knota;o) vi ble anbefalt sviskesaft av helsestasjonen, begynte med det når hun var to mnd, det var ingen problem, selv om det står 4 mnd på glassene, det er forøvrig sunnere en maltekstrakt;o) miniform var det endel diskusjoner om for en tid tilbake: http://www.apotek1.no/helsesenter/barn/mage-/tarmproblemer/kolikk/legemiddelverket_fraraader_inntil_videre_ukritisk_bruk_av_miniform_draaper hvor legemiddelverket fraråder bruk av dråper til spebarn... hvis du googler miniform, så finner du mer om det;o)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 Takk for rådene! Prøver og fortsette med maltekstrakt jeg. Gitt han litt nå og det ser ut til at det fungerer ganske så fort. Jeg kommer ikke til å bytte fra nan.. En skal ikke bruke duphalac uten at det er gitt beskjed fra lege på barn under 3 år.. Men jeg prøver maltekstrakt en stund til. Bare visste ikke hvor mye jeg kunne gi av det om dagen :S
blimbaby Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 Nr 1 fikk malt i melka og ble bra av det, nr 2 gav jeg malt i melka, men funka ikke på annet enn avføringa.. etter 5 mnd (!!!!!) Fant jeg ut at han reagerte på Nan, og gikk over til collett og alt ble bra( prøvde i mellomtiden alle andre råd, + nutramigen mme uten at noe funka) og 3. har tålt alle typer mme uten malt siden dag en... Prøv malt, eller prøv å bytte melkepulver og se om det kan hjelpe.. på apoteket har de utvalg av flere typer mme som er for barn med ømfindlige mager.. eller prøv å bytte nan til collett evt motsatt... du kan også prøve ulike kolikkflasker.. brukte nuk widenek til minstemann og den er helt super!!!!
jeg fant firkløvern Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 hei.. hos oss hjalp det å gi vann på flaske med litt sukker (bare så det blir litt smak og dermed viil drikke mer.) Det hjalp veldig på magen hans. Ellers så prøvde vi også sviskesaft. Vann var det som var greiest å drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå