Gjest Ut på tur Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har termin om knappe 4 uker, men jeg håper at Lillevennen blir der inne minst til termin... Nå skal jeg nemlig i gang med å lade batterier, gjøre klart i heimen. Vaske babytøy, kjøpe de tingene som mangler og ha min aller siste aleneferie hjemme Har hatt ett tunkt svangerskap og alt går VELDIG sakte når jeg gjør ting. Det virker som om alle her inne bare venter og venter og mange ønsker den skal komme før termin. Jeg har jo stor forståelse for alle som venter jeg, men føler meg litt "rar" som gjerne vil ha noen uker til
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Nei, her er alt klart, så han kan godt komme nå. Men det er mest fordi jeg er så lei av å ha vondt alle veier. Kan knapt gå nå, og blir så isolert. Hvis formen var bra hadde jeg ikke følt det hastet slik. Men håper du får kose deg de siste ukene!
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Da jeg hadde 4 uker igjen til terminen, var jeg heller ikke noe klar for å få han ut. Men etterhvert som ukene har gått, og ting har blitt tyngre, har jeg blitt mer enn nok klar. Gikk 9 dager over terminen sist, det håper jeg å slippe denne gangen. Nå vet jeg at det er helt ok om babyen kommer nå, man er jo innenfor terminen i uke 38 (2 uker før termindato). Så nå er jeg klar!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Vi er iallefall to. Har termin om 4 uker i morgen. Skal jobbe tre dager neste uke, så blir det fri. Føler jeg trenger de drøye tre uken fram til termin for å forberede både hus og meg selv... Også håper jeg på full sommer disse ukene slik at jeg og lilleprinsessa kan nyte våre siste "alene-mor-datter" dager på stranda. Bade, kose oss og ha det gøy sammen. Neste år blir det verre, da har vi jo en baby å passe på...Blir iallefall ikke like enkelt å dra... Da må nesten pappa bli med, og han er ikke spes. glad i strandlivet..... Og jeg begynner å bli sliten, selv om jobben er kjempegrei, skal bli godt med laaaaange og kanskje kjedelige dager. Kanskje begynner jeg snart å glede meg..... Lykke til alle sammen )
Mammapudding Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Jeg håper i skrivende stund at babyen venter til termin med å komme, har termin 19.august og er ikke i "mammamodus" riktig enda! Merker veldig godt at det er tyngre og har mer vondter og slikt, men foreløpig så kan baby godt blir der inne litt til:) Har det meste klart av praktiske ting, men mentalt trenger jeg litt mer tid:)
kisso Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Både og... Alt her er klart så den kan bare komme, men er jo litt tidlig da med ca fem uker igjen. Jeg har vært sykemeldt så lenge så jeg er en del rastløs, samtidig kommer jeg jo ingen vei ettersom jeg har vondt og sånn. Men hvis det hadde kommet fint vær så kunne jo andre tassen jeg har hjemme kost oss på stranda.... Jeg ønsker litt at baby skal komme for tidlig ettersom det er fare for at den er veldig stor og jeg er lei og sånn, men litt av meg ønsker også at den skal bli der til termin ellers mister vi jo av permisjonen. Selv om jeg har hatt mye vondt og sånn er jeg sikker på jeg kommer til å savne å kjenne spark fra innsiden, er noe med det. Dette er meningen er min andre og siste graviditet.
kosemæ Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Tenker som deg, jeg! Men jeg har enda 7 uker til termin, så det er ikke blitt så tungt enda. Har ikke mye plager, bortsett fra noe hovne bein og uro som gjør at jeg sover dårlig om natta. Kunne tenkt meg å stanse tida i noen uker akkurat nå, før jeg blir større! Tida har gått så fryktelig fort i det siste, kunne tenke meg at vi fikk enda litt mer tid som bare oss to; pappaen og jeg. Har det veldig bra, og livet blir selvfølgelig snudd helt på hodet når hovedpersonen kommer. Han er høyt ønsket, så det er ikke det, men godt å høre at jeg ikke er den eneste som godt kunne ventet litt til. Hyggelig er det jo å ha noe å glede seg til og!
Raych Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Vi har alt klart, men vi håper likevel den lille venter i alle fall ei uke til. Vi har nemlig ikke barnevakt til jenta vår på 3 år før da. Mine foreldre er i syden til torsdag, hans foreldre er bortreist til neste søndag. Min søster er borte til tirsdag og hans søsken bor ikke her... Vi har alliert oss med en venninne som bakvakt akkurat nå, men vi håper at det ikke skjer noe før tidligst torsdag kveld:)
2. gangs Skrevet 21. juli 2007 #9 Skrevet 21. juli 2007 Har vært lei kjeeeeeempelenge, og håpet å fåde litt tidligere enn termin. Men nå er alt helt greit, kan vente til termin og over det også =) Alt er klart, været er fint, og jeg har det godt, så ingenting haster. Det eneste som ikke er OK er at vi foreløpig ikke har noen å ringe til ang. pass av den eldste når fødselen starter enda. Men det ordner seg det og. *tenker masse positive tanker* =))
neutral Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Dette er mitt første barn og jeg syns tiden har gått fort. Jeg er langt fra lei og lillegutt kan godt bli værende to uker og tre til. Har termin 15.aug. Vil gjerne føde på Fødeloftet ved UiS og de åpner igjen etter sommeren 13.aug., så her har vi goood tid:-) Dessuten så gjør jeg det samme som deg i disse dager - gjør redet klart:-) Har litt vondt her og der og ting går sakte, så jeg trenger litt mere tid enn normalt. Har det meste i hus, men vil at ALT skal være på G når prinsen vår kommer. Etter alt har funnet sin plass og når riene starter, så vil jeg bare ligge i sengen min, se på DVD og spise mango sorbet og holde ut hjemme så lenge jeg klarer før jeg plukker opp sykehusbagen fra gulvet og tusler avgårde....*knis* Lykke til videre og håper skatten din gir deg de ukene du føler du trenger:-)
trollet66 Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Skal ha ks om 5 dager, kunne helt klart tenkt meg en uke eller to utsettlse på det!!!!!! Det er ennå masse som henger og blør, fløer meg langt fra klar
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 Ja, faktisk:) Har termin om seks dager, og alt er klart til babyen. Blir sefh glad om hun kommer nå, men for min egen del gjør det ikke noe om hun venter til termin. Syns det er godt å bare være meg og mannen min noen dager til:D
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 21. juli 2007 #13 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har det akkurat det samme som deg. Nå er jeg "bare" 29 uker på vei, men jeg nærmer meg store stormskritt den uka jeg fødte prematurt tidligere. (uke 31+5) Har hatt en del problemer og jeg står i fare for en prematur fødsel igjen...Var jo en del problermer å føde prematurt og med tvillinger på 13 måneder og føde prematurt igjen har jeg ikke lyst til...... Nei, jeg er glad for hver dag som går jeg =)
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 21. juli 2007 #14 Skrevet 21. juli 2007 Nei nå er det bare å komme gitt.... Om jeg skal gå ut de siste 3 ukene, og kanskje attpåtil gå på overtid blir jeg halvgal tror jeg.... Har vært så mye kvalm i nesten hele svangerskapet, bare trøtt og energinivå på minus siden i tillegg til bekkenproblemer, så her er det ikke noen sure miner om guttebassen kommer før termin!! )
Gjest anouschka with Love Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 Hei Ut på tur! Jeg har 5 uker igjen til termin og nyter hver dag. Alle spør om jeg ikke er lei, joo kan være vondt å sove, tungt med 20 kilo ekstra så klart men jeg har ikke dårlig tid. Jeg vil ha henne når hun er ferdig, om ca. 5 uker . Forøvrig så har jeg begynt med nesting. For fullt. Har tømt alle boder for klær og leker størstemann ikke bruker. Dette skal kjøres til et barnehjem i Litauen. Ca. en hel lastebil... :-) Også pusser jeg opp stua i andre etasje. Hadde det ikke sånn sist, men du verden så effektiv... Snuppa mi får vente litt til .
gia. Skrevet 22. juli 2007 #16 Skrevet 22. juli 2007 2 uker igjen til termin, og håper inderlig at det ikke skjer noe før da. Har mye ugjort igjen her hjemme...
melissa&baby:) Skrevet 22. juli 2007 #17 Skrevet 22. juli 2007 nai gutten kan komme nå med en gang!!! Er nesten helt sengeliggende nå, og alene hjemme med en to-åring mesteparten av dagen, så nå kan an komme! Har jo kun 6 dager til termin og så....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå