Gå til innhold

Til dere erfarne husmødre!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør at klærne våre lukter så stygt når jeg tar dem ut av maskina. Uannsett hvor mye skyllemiddel jeg bruker eller hvor fort jeg tar dem når de er ferdigvaska så lukter de gammelt og ekkelt.

Er det maskina det er noe med eller er det noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er skyllemiddelet. Jeg har kuttet ut det fordi jeg synes det lukter kvalmende. Eneste jeg har brukt er parfymefritt noen få ganger. Ellers bør du sjekke filteret.

Skrevet

Jeg reagerer på såpelukt i tillegg, og bruker blenda sensitiv (uten parfyme) Noe rar jeg se:)

Skrevet

Liker egentlig lukta på skyllemiddelet. Jeg har litt tander hud, og det eneste jeg tåler er sånn "sommerfrisk"....forstå det den som kan.

Men kanskje det er filteret da...

Skrevet

Av og til så må man kjøre vaskemaskinen på 90 grader en hel vask uten tøy inni, bare for å drepe stinkende bakterier!

Evt kanskje du vasker håndkær og truser på for lav temperatur, dem må ha 60 grader for å drepe bakterier og smuss!

Skrevet

Å takk....prøver nå...

Skrevet

Kan være skyllemiddlet ja, den blenda sensitiv eller hva den heter lukter klærna surt av, fysj. Bruker comfort sensitiv, den er veldigt bra.

Skrevet

Hvis det er lenge siden du har vasket noe på 90 grader kan det være grunnen. Sitter alltid rester igjen inne i maskina som ikke går bort ved 40 og 60 graders vask.

Ta en runde med noen hvite håndkler, en kopp klorin og 30 grader først. Deretter kjører du den samme vaska på 90 grader. Tenker du får bort det meste jeg da og god lukt i klærne dine :-)

Bruker alltid skyllemiddel jeg, men tar en sånn "rense-maskinen-vask" inni mellom.

Skrevet

klorin tærer på de myke delene....

Skrevet

Har du prøvd å vaske godt kammrene til vaskemiddel og skyllemiddel og kjøre en tom maskin før du vasker mer. Det har hjulpet her hvertfall

Skrevet

Inni mellom opplever jeg det samme som deg, men kun med mørkt tøy...skjønner ikke hvorfor det er forskjell på det..

Da tror jeg at jeg skal kjøre en tom maskin på 90 grader etterpå, men må bli ferdig med dagens vask først.

Skrevet

Vi hadde samme problemet en stund. Det kan være du må skylle/rense filteret. Alle vaskemaskiner har jo det :)

Ellers gjør som du ellers er anbefalt over her. Vask en tom maskin på 90 grader.

:)

Skrevet

Gode råd over her. Husk også at klærne skal tørke i et luftig rom med god luftsirkulasjon, og ikke på et trangt og fuktig bad (dersom du ikke bruker trommel da). Håper det bedrer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...