Gjest Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Har lenge vært inne på tanken med å kjøpe emmaljunga Duo vogn, grunnet den større plassen.. men er litt usikker! noen som har fått "vinter"barn før og hva slags vogn har dere vagt da?
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 har kombi vogn jeg, me tankte på at den har en hard begg som man kan ta ut, å når barnet kan sitte, så er det bare å ta ut beggen, så har du ei vogn trille som du kan legge ned å sitte i.. den syntes jeg var best da
Adriansmor med tulla Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 simo kobi vogn er best... den har en stor bag til babyeb meg god plass ril voksi pose=) jeg har simo og er kjempefornøyd... =)
Adriansmor med tulla Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 skrivefeil... jeg... nææææi...hehe
Serial mom Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Jeg tenkte også på Emmaljunga kombi(Sport),men da jeg så den i butikken ved siden av edge duo'en,så likte jeg duoen bedre. Den var høyere og bagen virka litt større,samt at den er dypere,så jeg går for den siden jeg får novemberbaby. Forskjellen går mest på bagstørrelsen og at du tar av hele bagen og setter på sittedelen separat på duo. Begge har jo bag og sittedel inkludert i prisen:-) Du kan velge mellom classic og sport-understell på begge,tror jeg,hvorav sporten er litt mer solid på røffere terreng og snø,den så hakket mer solid ut ihvertfall.(bare noen hundrelapper dyrere)
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 satser hard på emmaljunga kombi jeg den er lett, go plass i, å ser bra ut åsså , fåes med både 3 å 4 hjul
ohayoo Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 jeg har ikke tenkt så langt enda, men å ha god plass til masse klær og dyner er vel lurt når man får baby i januar?? men, jeg har en ide i hodet om at trehjulinger er ustabile og vil ha vogn med fire hjul (store og som man kan fylle luft i). Mannen min sier at trehjulinger er lettere å trille - uten at jeg vet hvordan han har skaffet seg den erfaringen... ;o) Har dere noen meninger om/erfaringer med det?
vero:o) Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 jeg skal ha duo vogn pga vinterbarn,,er større plass til vinter pose osv.. pluss vi får sikkert stor baby hehe...
prøvekluten+3små Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 jeg stemmer for duo! definitivt! har prøvd både duo og kombi,og vil du bruke bagen lengst mulig,da tar du duo:o) smart med tanke på vinterbarn og voksipose o.l..hadde til første ei kombivogn der han vokste ut av bagen da han var tre mndr,grunnet vinter...ikke såå særlig å ha en så liten oppi sportsdelen syntes jeg.. lettere er den og duoen syns jeg,da slipper du liksom å drasse på den delen av vogna som ikke er i bruk..duo er jo to innsatser med felles kalesje..enten er det bagvogn,eller sportsvogn. går og an å sitte i bagdelen,hvertfall den jeg har..den har sånn plate man kan sette opp.. såå mye lettere er ei heller bagen oppi om du tenker på å bære den..er bærereimer på en duo og når det gjelder trehjulinger har jeg bare positive erfaringer med quinny freestyle comfort hvertfall..lett er den og,slipper å slite av deg en ryggvirvel for å få den inn i bila;o) har kjøpt bag til min nå,så blir å bruke denne til farting,og emmaljungaen her hjemme:o)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 I følge hun på Rudo barnevogn huset så var classic understellet mye bedre, bremsen på sport understellet virket noe "usikker".. hva hun la i det er at hun synes classic virker stødigere med helbrems.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Stor baby er jo fint! Kommer til å få en laaang en vi trur jeg, da pappa og mamma er rimelig høye...
Serial mom Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Hmmmm.... Da sa han andre som jobber der noe helt annet! Han mente sportsunderstellet var best,han!
ohayoo Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 ja, vi får se hva vi gjør - greit å høre andres erfaringer. Ser ikke helt for meg at jeg trenger en ny vogn heller, men det er noen måneder til vi trenger å bestemme oss enda Bila... og der ble hun avslørt som trønder, bilen heter det... ;o) (trønder jeg også, men ikke fra den delen som tror bil er et hunnkjønnsord...) - unnskyld... greide ikke å la være å erte litt...
MC81 Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 KOmmer nok til å bli en kombi. Litt fordi jeg ikke orker å bære med meg den store fuobagen opp trappene til 3 etg der jeg bor. Mange av Emaljunga duo vognene finnes det ikke en gang noe å bære bagen i! I tillegg så har jeg sett at barna til venninnene mine gjerne vil sitte oppreist før de blir for store for en kombibag så da skal ikke det bli noe problem!
Neetamor-mednyspire Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 kommer til å gå for simo kombi ja.. baggen er stor og god- største kombi baggen som er å få.. å vognen er ikke så lav som mange av de andre- orker ikke sette med ned på kne får å se om barnet sover.. hadde simo kombi sist og var kjempe fornøyd! så velger det denne gangen også! så praktisk med baggen som bare kan løftes ut og er hard i tillegg.. men hver sin smak=)
prøvekluten+3små Skrevet 20. juli 2007 #17 Skrevet 20. juli 2007 hehhe,der tar du nok feil;O)er bærereimer på emmaljunga sine og;o9de e rbare gjemt nede i lommene på siden av vogna;o) og vil jo barna deres sitte oppreist før de vokser ut av bagen så er det jo ikke verre enn å sette på sportsdelen;o)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #18 Skrevet 20. juli 2007 Ser det er mange som kan litt av hvert innen vogner og kjøp, tusen takk. Det hjelper en ikke-kjenner innen faget veldig!
Athina' Skrevet 20. juli 2007 #19 Skrevet 20. juli 2007 Jeg skal oxo ha Emaljunga Duo Edge,forelsket meg i den, særlig den delen med teleskophåndak siden jeg er høy. Går bare å venter på at den kommer på salg, og gjør den ikke den blir det 2008 kolleksjonen i helsort :-)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 21. juli 2007 #20 Skrevet 21. juli 2007 gå for duo...det har jeg og det e mye større bag ogbedre plass til og sovepose i..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #21 Skrevet 21. juli 2007 Er selv fan av kombivogn Det fungerte supert sist, fikk barn i slutten av oktober, og hadde Teutonia Mistral med mykbag. Enkelt å få ungen med seg i bag'en hvis man skal på besøk, kafe etc. Minuset er at de vokser fort ut av bag'en.. men innen hun var så stor (4-5 mnd så vidt jeg kan huske) var det blitt mye varmere i været, vesla var mer interessert i å se seg litt rundt enn å ligge gjemt nedi bag'en, og det var likevel veldig lunt og fint i sportsvogna. Så hadde absolutt ingen problemer med dette.
Niem og Patrick Skrevet 24. juli 2007 #22 Skrevet 24. juli 2007 Minuset med emmaljunga edge duo i 2008 modellen er at denne kommer uten bærehåndtakene i sidene.. Dette sa selgeren til oss, da vi var å kjøpte vogn på mandag. Ble en Edge Duo i fargen Moonlight, med classic chrome understell..
elimor Skrevet 24. juli 2007 #23 Skrevet 24. juli 2007 Vi har brukt Emmaljunga Duo til to barn og er kjempefornøyde. God plass i bagen, og så brukte vi bagen til vugge inne (gyngeskinner under). Med førstemann hadde vi ikke bil, så da var det viktig med en lett vogn med plass til alle handleposene i kurven under (mindre vekt i bag alene enn i bag+sportsdel). Også veldig greit med integrert myggnett.
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #24 Skrevet 24. juli 2007 hmm.. trudde disse var "gjemt"nede i sidene jeg?leste jeg ikke det et sted da mon tro..
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #25 Skrevet 24. juli 2007 integrert myggnett ja, det er jo super genialt!!Takk for alle god råd!Jeg har garanter bestemt meg, det blir en E-Duo vogn. Samboeren min ønsket seg spesielt den med elg inne i trekket, han mente den var sååå fin.. knis!Han er søt da. Men det var den som var brun, og den falt ikke i smak hos meg. Det blir vel den i navy/svart med classic understell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå