Gå til innhold

Dere som har to tette/får to tette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere gjort det i forhold til den eldste? Barnehagen tenker jeg på. Hvor mye er barnet i barnehagen fra den nye bebien kommer og utover? har dere den i barnehagen? hvor mange % da??

litt usikker på hvor mye min skal være. det vil være ca 2 år imellom dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ikke i barnehagen :o) 16 mnd mellom de. Største fylte nettopp 2 år, minste er 8 mnd. Søkte barnehageplass fra høsten av (deltid) bare for at hun skulle få være mer med andre og ikke "holdes igjen" av lillesøster (største altså! har savnet andre barn på egen alder veldig!), men fikk ikke. Men hun begynner i park 3 dager i uka om en mnd :o)10-14 de dagene altså.

Skrevet

dytt

Skrevet

gutten min skal begynne 50% i barnehage han (2 dager en uke og 3 dager neste uke).. han har gått hos dagmamma, men i februar/mars ble hun sykmeldt, og er det fortsatt.. så han har gått hjemme sammen med meg, å kjedet livet av seg... han trenger virkelig å komme ut å leke med andre barn.....så han begynner da halv plass... så får han noen dager sammen med andre barn og noen dager til å være hjemme sammen med meg og minsten...

jeg har termin 6 august, så da blir det 2 år og 4 mnd mellom dem

Skrevet

har 18 mnd mellom våre to. eldste var 60% (3 dager i uka) i barnehage fra han var 1 år.

Skrevet

18 mndr i mellom guttene mine. Hadde selvfølgelig begge hjemme da jeg var i perm med den minste. Kjøpte tvillingvogn, og koste meg hjemme med begge to.

Nå når jeg er hjemme med tredje, er de to eldste i barnehagen 50 %. Litt større aldersforskjell mellom de to tette guttene mine, og babyjenta vår. Nå er de såpass store at de selv ønsker å gå litt i barnehage. Men hadde aldri latt de være fullt i barnehagen mens jeg var hjemme med babyen. Har godt av å kose seg hjemme innimellom de også. ( Hadde aldri hatt hjerte til å sende de i barnehagen hver dag, mens jeg var hjemme og koste med lillesøsteren...)

Skrevet

jeg har 3 år mellom de 2 eldste. Eldstemann vr 100% i barnehagen når nr 2 kom (gikk i barnehage fra han var 15 mnd), og jeg er veldig glad for det. Godt å kunne slappe av litt og ikke minst ha tid til å ta seg av babyen uten å få dårlig samvittighet overfor eldstemann. dessuten var det godt fro den eldste å ha noe som var "sitt". Sitt sted med sine venner uten innblanding fra lillesøster:)

Mellom nr 2 og nr 3 blir det ca 1 år. Snuppa har allerede fårtt barnehageplas sog begynner i august - ca 1 mnd før nr 3 kommer. Tror ikke jeg ville klart å ha babyen og en 1-åring hjemme samtidig uten å slite meg helt ut. En 1-åring krever å konstant overvåkning og oppmerksomhet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...