Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut i permisjon den 4 September og er litt usikker på om jeg skal velge 100% i 10 mnd eller 80% i 12 mnd`er..

Har sittet og klødd meg i hodet en stund nå, holder på å gjøre ferdig søknaden om foreldrepenger, og skal til å skrive ned når far skal ha sin fedrekvote.

Han skal ta ut denne de 6 siste ukene av de 10 eller 12 mnd`ene, fra den 4 September.

Men jeg klarer ikke å regne meg fremover til når dette vil bli. Er det noen klevre der ute som klarer å regne seg til når far skal ut i permisjon hvis jeg velger 10 mnd`er og 12 mnd`er ? (mannen min er på 2 ukers utenlandsreise og kan ikke hjelpe til desverre)

Så jeg setter stoor pris på hjelp :-) (Har ringt NAV men dem hadde vist kun telefontid frem til kl 11)

Skal det foressten stå fra dato- dato (feks 01.06.08 - 15.08.08), eller fra uke - uke ?

Og, er det noen som vet om man MÅ skrive opp ferie ? For jeg har jo ikke noen jobb å komme tilbake til etter endt permisjon, og samboer har akkurat startet i ny jobb, og vet virkelig ikke hvordan det blir med ferie neste sommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pretty pretty please ?

Skrevet

du trenger ikke føre på nu når pappaen skal ta ut sin permisjon og heller ikke ferie :)

så kan du bruke litt ekstra tid på det,...

Skrevet

i alle fall er det slik i nordland....

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi har også vært i en litt usikker situation pga far skifter jobb. Har derfor snakket med NAV her i Bærum og de trenger egentlig bare vite de første månedene og så kan man endre underveis :)

Jeg hadde ventet til NAV var feridg med pausen sin og tatt en telefon.

Skrevet

Hei, det er jaggu ikke lett det der. Har prøvd å satt opp en liten oversikt for deg. Håper det er til hjelp.

Dersom du tar 80% i 12 mnd. dvs 54 uker:

De første 3 ukene er forbeholdt deg. disse 3 uker må taes før termin,

Det blir da altså 54 uker - 3 uker før termin - 6 pappas uker= 45 uker.

fra 04.09.07 til 14.07.08 er da din permisjon.

Pappa starter da den 15.07.08 og har til den 25.08.08

Dersom du tar 100 % i 10 mnd. dvs 44 uker:

44 uker - 3 uker før termin - 6 uker til pappa= 35 uker

fra 04.09.07 til 05.05.08 blir da din permisjon

Pappa starter da den 06.05.08 og har til den 16.06.08

Jeg skrev datoer i min søknad. men har også oversikt over ukene det gjelder... :)

Ang ferie er jeg litt mer usikker, men jeg tror ikke du MÅ skrive opp det. Jeg avtalte ferien i år med min arbeidsgiver, men ikke ferien for neste år!

Dersom du har igjen ferie fra i år. BURDE du ta ut det i år slik at du ikke mister dem. Du har mulighet til å overføre 10 dager til neste år etter avtale med arbeidsgiver. :)

Skrevet

Aha, så jeg trenger ikke føre opp annet nå egentlig, enn når jeg går ut i permisjon, så kan jeg komme tilbake til dem med opplysninger om når far skal ut i permisjon senere ?

Den ene personen jeg kan snakke med på NAV som kan hjelpe meg har bare telefontid fra 09-11, helt latterlig, og så lenge jeg hadde spm ang fødselspermisjon så var det visstnok ingen andre som kunne hjelpe meg.

Tusen takk for raskt svar dere, da får jeg sendt i vei søknaden før jeg skal på ferie nå i helgen :-)

Foressten, det er bare terminbevis og et par lønnslipper fra meg og sambo som trenger å leveres med søknaden ikke sant ?

Skrevet

Jeg avtalte med min arbeidsgiver at jeg fikk overføre alle mine 5 uker ferie i år til neste år. Så har jeg lagt inn et ønske om å ta alle 10 ukene mine sammenhengende, etter endt permisjon, til neste år. Jeg har også valgt å ta ut 80% dekning, dette gjorde jeg slik at jeg har permisjon + ferie helt fram til nytt barnehageår starter. Slik at jeg ikke etter permisjonen står uten bhg plass, fordi det er vanskeligere å få barna inn i bhg på våren enn når egentlig oppstart er.

Skrevet

Hege *fødeklar*, du er rett og slett en reddene engel, tusen takk for at du tok deg tid til å regne ut dette :-) <3

Kontrakten min går desverre ut den 31 Juli i år, er bare vikar i en barnehage, så jeg har vel egentlig ikke krav på noen ferie da ?

Men for min samboer, så kan han ta ut ferie neste år, enten rett før eller rett etter han skal ut i permisjon neste år ikke sant, slik at det blir sammenhengende ?

Igjen, tusen tusen takk for supert svar :-D

Skrevet

Å *rødmer* - bare koslig å hjelpe.

"Desverre" er det slik at arbeidsgiver har mest å si ift når samboeren din kan ta ferie neste år. Men han har krav på 3 uker sammenhengende i den typiske ferie tiden. (mai-august) :)

Ang din ferie så vil du få utbetalt i penger dersom du ikke tar ferie. Men dette er regnet ut fra det du tjente i fjor + ferie penger i år. Så økonomisk vil du få mere utbetalt dersom du ikke tar ferie.

Ha en fin helg :)

Skrevet

Oi, dette visste jeg virkelig ikke, at jeg har krav på å få utbetalt de de ukene jeg har opparbeidet meg med ferie når jeg kun er vikar og kontrakten går ut denne mnd`en. Sjefen min er på ferie til midten av august, men gjett om jeg skal ta en prat med henne når hun er tilbake igjen :-)

Igjen, tusen takk for svar.

jeg har bare ett lite spm til sånn helt på tampen :

Er det noe mere enn terminbevis og lønnslipper fra meg og sambo som skal leveres med søknaden ?

Ønsker deg en finfin helg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...