Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg går ut i permisjon den 4 September og er litt usikker på om jeg skal velge 100% i 10 mnd eller 80% i 12 mnd`er.. Har sittet og klødd meg i hodet en stund nå, holder på å gjøre ferdig søknaden om foreldrepenger, og skal til å skrive ned når far skal ha sin fedrekvote. Han skal ta ut denne de 6 siste ukene av de 10 eller 12 mnd`ene, fra den 4 September. Men jeg klarer ikke å regne meg fremover til når dette vil bli. Er det noen klevre der ute som klarer å regne seg til når far skal ut i permisjon hvis jeg velger 10 mnd`er og 12 mnd`er ? (mannen min er på 2 ukers utenlandsreise og kan ikke hjelpe til desverre) Så jeg setter stoor pris på hjelp :-) (Har ringt NAV men dem hadde vist kun telefontid frem til kl 11) Skal det foressten stå fra dato- dato (feks 01.06.08 - 15.08.08), eller fra uke - uke ? Og, er det noen som vet om man MÅ skrive opp ferie ? For jeg har jo ikke noen jobb å komme tilbake til etter endt permisjon, og samboer har akkurat startet i ny jobb, og vet virkelig ikke hvordan det blir med ferie neste sommer.
nr 2 i oktober? Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 du trenger ikke føre på nu når pappaen skal ta ut sin permisjon og heller ikke ferie så kan du bruke litt ekstra tid på det,...
nr 2 i oktober? Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 i alle fall er det slik i nordland....
Gjest Ut på tur Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Vi har også vært i en litt usikker situation pga far skifter jobb. Har derfor snakket med NAV her i Bærum og de trenger egentlig bare vite de første månedene og så kan man endre underveis Jeg hadde ventet til NAV var feridg med pausen sin og tatt en telefon.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Hei, det er jaggu ikke lett det der. Har prøvd å satt opp en liten oversikt for deg. Håper det er til hjelp. Dersom du tar 80% i 12 mnd. dvs 54 uker: De første 3 ukene er forbeholdt deg. disse 3 uker må taes før termin, Det blir da altså 54 uker - 3 uker før termin - 6 pappas uker= 45 uker. fra 04.09.07 til 14.07.08 er da din permisjon. Pappa starter da den 15.07.08 og har til den 25.08.08 Dersom du tar 100 % i 10 mnd. dvs 44 uker: 44 uker - 3 uker før termin - 6 uker til pappa= 35 uker fra 04.09.07 til 05.05.08 blir da din permisjon Pappa starter da den 06.05.08 og har til den 16.06.08 Jeg skrev datoer i min søknad. men har også oversikt over ukene det gjelder... Ang ferie er jeg litt mer usikker, men jeg tror ikke du MÅ skrive opp det. Jeg avtalte ferien i år med min arbeidsgiver, men ikke ferien for neste år! Dersom du har igjen ferie fra i år. BURDE du ta ut det i år slik at du ikke mister dem. Du har mulighet til å overføre 10 dager til neste år etter avtale med arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Aha, så jeg trenger ikke føre opp annet nå egentlig, enn når jeg går ut i permisjon, så kan jeg komme tilbake til dem med opplysninger om når far skal ut i permisjon senere ? Den ene personen jeg kan snakke med på NAV som kan hjelpe meg har bare telefontid fra 09-11, helt latterlig, og så lenge jeg hadde spm ang fødselspermisjon så var det visstnok ingen andre som kunne hjelpe meg. Tusen takk for raskt svar dere, da får jeg sendt i vei søknaden før jeg skal på ferie nå i helgen :-) Foressten, det er bare terminbevis og et par lønnslipper fra meg og sambo som trenger å leveres med søknaden ikke sant ?
Gin:) Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Jeg avtalte med min arbeidsgiver at jeg fikk overføre alle mine 5 uker ferie i år til neste år. Så har jeg lagt inn et ønske om å ta alle 10 ukene mine sammenhengende, etter endt permisjon, til neste år. Jeg har også valgt å ta ut 80% dekning, dette gjorde jeg slik at jeg har permisjon + ferie helt fram til nytt barnehageår starter. Slik at jeg ikke etter permisjonen står uten bhg plass, fordi det er vanskeligere å få barna inn i bhg på våren enn når egentlig oppstart er.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Hege *fødeklar*, du er rett og slett en reddene engel, tusen takk for at du tok deg tid til å regne ut dette :-) <3 Kontrakten min går desverre ut den 31 Juli i år, er bare vikar i en barnehage, så jeg har vel egentlig ikke krav på noen ferie da ? Men for min samboer, så kan han ta ut ferie neste år, enten rett før eller rett etter han skal ut i permisjon neste år ikke sant, slik at det blir sammenhengende ? Igjen, tusen tusen takk for supert svar :-D
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Å *rødmer* - bare koslig å hjelpe. "Desverre" er det slik at arbeidsgiver har mest å si ift når samboeren din kan ta ferie neste år. Men han har krav på 3 uker sammenhengende i den typiske ferie tiden. (mai-august) Ang din ferie så vil du få utbetalt i penger dersom du ikke tar ferie. Men dette er regnet ut fra det du tjente i fjor + ferie penger i år. Så økonomisk vil du få mere utbetalt dersom du ikke tar ferie. Ha en fin helg
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Oi, dette visste jeg virkelig ikke, at jeg har krav på å få utbetalt de de ukene jeg har opparbeidet meg med ferie når jeg kun er vikar og kontrakten går ut denne mnd`en. Sjefen min er på ferie til midten av august, men gjett om jeg skal ta en prat med henne når hun er tilbake igjen :-) Igjen, tusen takk for svar. jeg har bare ett lite spm til sånn helt på tampen : Er det noe mere enn terminbevis og lønnslipper fra meg og sambo som skal leveres med søknaden ? Ønsker deg en finfin helg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå