Gå til innhold

Lykken smilte en liten stund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en liten stund siden mistet jeg jobben min.I går ringte det et firma som tilbydde meg jobb. (har hatt lyst å jobbe for de lenge) Jeg fortalte de at jeg måtte ha arbeidstider innenfor barnehagen og at jeg er gravid. Det var ikke noe problem. Det eneste krave de hadde var at jeg begynner på mandag. Ble kjempe glad og sa at jeg ville gjærne ha jobben. Men en time etter på kom jeg på at jeg har tatt ungene ut av bhg pga pålagt ferie. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hvis jeg kan ta jobben så får jeg foreldre penger og hvis jeg ikke tar den så får jeg bare engangstønad. Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta jobben og skaff barnevakt :)

Skrevet

engangsstønaden er ikke på så mye. Barna lang ferie da?

Skrevet

MÅ da finnes noen so kan ta ungene for deg så du får ta jobben? foreldre?mannen ta ut ferie?permisjon?foreldre?venner?venners venner?

Skrevet

ta jobben og få noen til å passe barna... Du kommer MYE lengre med foreldrepenger enn med engangstønaden iallefall!

Skrevet

men du,kom på en ting...er ungene pålagt å ta ferie akkurat disse fire ukene? eller er det de fire obligatoriske iløpet av et år,uavhengig av når? for om bhg din ikke har sommerstengt så måtte det nå kanskje kunne finnes forståelse for å få ha dem der likevel,åsså få ta ut ferien seinere?

Skrevet

ta jobben, du e jo kjempe heldig. ikkje mange som hadde !villet ha deg" når du sier du e gravid.

høres ut som etkjempe bra firma å jobbe i.

barnevakt ordner seg alltid, har dåkke ikkje familie som kan hjelpe?

Skrevet

Hei alle sammen. Nå har jeg prøvd å finne barnepass. Ingen treff enda, men fortsetter å lete. Har ingen fammilie som kan ta de uten om en bestemor på 80 år. Tror det blir for mye for henne å ha tvillingene. Noen som har peiling på de reglene som gjelder for ferie og bhg. De begynte jo i bhg for ikke så lenge siden ca 1 månde. Noen som vet om jeg kan putte de tilbake og heller ta de ut i september??? For da kommer svigermor og da kan hun hjelpe meg.

Skrevet

kjempe bra atte du har fått jobb!!

kan ikkje tenke meg atte det er nåke problem att du har borna i barnehagen..sjølv om dei skulle ha ferie ring å hørr me dei.. så lenge dei ikkje har sommar stengt....å visst det berre er 1 mnd siden dei begynte så kan da ikkje vera nåke problem ..

lykke te !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...