Gå til innhold

Nå er jeg steik forbanna på arbeidsgiver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt, og kommer mesty sannsynlig til å¨være det ganske lenge, og så har hun sendt inn inntektsbekreftelse til trygdekontoret som er heelt feil. I følge henne skal jeg ha 18900kr i mnd FØR skatt, mens jeg vanligvis har minst 21000, og de siste mnd har jeg hatt mer. HAr i tillegg nettopp steget i lønn, og forrige lønn var 24800 før skatt. Hun nekter i tillegg for at det er feil, og sier at det er gjennomsnittslønnen. Hvordan i alle dager får hun det til? HAr ikke hatt så lite før skatt på mange år. FIkk henne tilslutt motvillig til ¨å gå med på å sende de siste lønnslippene mine til trygdekontoret så de kan regne det ut selv. Måtte bare få ut litt frustrasjon, blir helt oppgitt her, om jeg skal få så lite penger, så blir det jo ingenting igjen nårjeg går ut i fødselsperm og kun får 80% av det igjen. Er heldigvis organisert så om de ikke fikser det blir det bråk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikker på at ikke lønnen din har vært så høy pga overtidsjobbing? Du skal ikke ha sykepenger av overtid så det kan jo være grunnen.

Skrevet

Det er gjennomsnittet det siste året som teller, tror jeg da!

Gjest irismor
Skrevet

Er vel de siste 6 mnd som blir tatt med i beregning og så gjennomsnittet av det. men har du fastlønn så er det den som tellet uten overtid.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har fått utbetalt sykepenger fra trygdekontoret nå, og nå stemmer det. Min arbeidsgiver fant ut at jeg skulle ha et beløp som avviker med . 300 kroner dagen, i forhold til det trygdekontoret regner. Så nå får jeg det samme som jeg har fått tidligere. Har en udugelig arbeidsgiver. Må passe på ALT selv.

Skrevet

Jobber du på smart club? :-P

=)

Skrevet

Samme skjedde meg, for arb.giveren min vet ikke hvordan man regner ut en mnd.lønn... Han tror vi tar timelønn x 37,5, og ganger det med 4. Han tror det er 4 uker i hver mnd. Har måttet rette på det flere ganger, rart at en butikksjef kan være så dum

Skrevet

Det hjelper fælt lite at du får sendt inn lønnsslipper frodi NAV kun skal gå ut fra det som arbeidsgiver oppgir på inntekts- og skatte opplysningsskjema!

Så lenge du har variabel inntekt skal det regnes et gjennomsnitt. det hjelper da lite at du tjente mye sist måned!

Men du har vel selv oversikt over hva du har tjent de siste 12 månedene så du selv kan se hva gjennomsnittet blir??

Overtidsarbeid skal ikke tas med med mindre det er fast overtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...