LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Hehe, sitter på soverommet mitt på jobb og aner fred og ingen fare. Plutselig hører jeg en mannsstemme og noe kjefting og smelling med bildører og gud vet hva. Sniker opp vinduet, og like bortenfor er det (øyensynlig) en full familiekrise under utvikling. Tydeligvis et par (med barn) på ferie som har fått for mye av hverandre eller noe i den duren. Til slutt stakk mannen og kona kjørte etter, og borte ble de. Er jo trist da, fikk jo med meg alt som ble sagt, og dette er jo en parkeringsplass ved en offentlig vei, så "alle" så hva som skjedde. Men når man ikke klarer å spare krangelen til man er på enerom får man bare ha det så godt. Hva er det med feriefolk og familiefeider egentlig?? Kan man ikke være venner og kose seg når man endelig har fri sammen, eller er det slik at da får man tid til å ta opp alle innestengte følelser som blir undertrykt i hverdagen? Beats me...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Uff, så trist - aller mest for ungene selvsagt. Men det er jo et kjent fenomen det der at folk ikke orker mer av forholdet i/etter ferien. Og grunnen er vel ofte at man har forskjellige forventninger til ferien, og nå rman ikke har fått "samkjørt" seg før man drar/tar fri så blir det jo baluba - og så ligger sikkert også alle hverdagsfrustrasjonene i bakgrunnen og gjør bagatellene kjempestore. Merker i alle fall at jeg og gubben kan bli litt edgy hvis vi er hjemme uten noe spes å gjøre/reise i ferien - går liksom bare oppå hverandre, og så har jeg typisk tenkt at vi kan dra å gjøre noe koselig (til byen og spise is, parken og mate endene, stranda) sammen, mens han har planlagt å fikse noe på bilen/huset, og vips så er vi småergerlige alle sammen. Ikke så lenge da, for vi blir jo enige til slutt, men skjønner at det kan oppstå...
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Burde vel kanskje ikke du snakke om som ikke har noen mann
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Forresten, hva slags jobb er det du har som gir deg eget soverom?? *nyskjerrig* Det drømmer jeg også litt om å ha på jobb noen ganger *ler*
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2007 Aktiv/passiv vakt i ambulansetjenesten. Må nesten ha soverom da når vakta strekker seg over flere døgn. Det er vel sant det med å gå oppi hverandre. Makkeren min ble neten skilt når han ble sykemeldt i to mnd og kona hadde permisjon. Til slutt måtte hun jage ham ut på ti dagers fisketur. :-D Er jo selvsagt barna det går mest ut over når man ikke klarer å holde en god tone i ferien, vil tro at det faktisk er de som har aller størst forventning til ferien, og da er det forferdelig kjipt når foreldrene klarer å øelegge.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2007 Det var da en serdeles voksen og ikke minst saklig kommentar! Selvfølgelig kan jeg uttale meg om hvordan voksne mennesker bør oppføre seg, det være seg på ferie eller hjemme, uavhengig av min sivile stand! Selv om jeg er (selvvalgt) enslig betyr faktisk ikke det at jeg er blottet for erfaring, insikt, empati og engasjemang! Kanskje du følte deg truffet av innlegget mitt da, er vel kanskje der skoen trykker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå